Oude race game komt niet verder dan het menu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArjanHier

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2014
Hallo,

Als 5 jarig jongetje was ik fan van alle Davilex race-spellen, ik had ze dan ook allemaal.

Nu vond ik laatst de disc van Europe Racer terug, en het leek mij leuk om één van mijn favoriete spellen weer te spelen!

Ik ben alles gaan installeren en nadat ik de compatibiliteitsmodus aan had gezet, ging hij naar het menu. Lekker de map, auto en settings gekozen, en tada, ik klik op play. Op dit punt gaat het helaas de hele tijd mis. Ik krijg een zwart scherm, met alleen het menu liedje nog aan.. (die overig nog op de achtergrond draait bij taakbeheer, en de bij de race zelf staat er dan in taakbeheer 'reageert niet')

Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen? Het lijkt me echt ontzettend leuk om het spel weer te spelen.:confused:

Met vriendelijke groet,

Arjan

ps.

ik heb win. 8.1

Heb je de setup ook geïnstalleerd in de compatibiliteitsmodus? (compatibiliteitsmodus op de setup.exe)

Eventueel kan je er voor kiezen om bijvoorbeeld Windows 98 virtueel te draaien en daar dan binnen die oude spellen te draaien.

Hallo,

Ik heb inderdaad ook de setup op compatibiliteitsmodus staan. Helaas heeft dit niet geholpen! Ik krijg weer hetzelfde.

Eventueel kan je er voor kiezen om bijvoorbeeld Windows 98 virtueel te draaien en daar dan binnen die oude spellen te draaien.

^^ zou je me dat uit kunnen leggen? Hoe het heet, werkt, etc?

Alvats bedankt,

Arjan

--

er zit perongeluk een plaatje bij dit bericht. sorry daarvoor, weet niet hoe je het weg haalt. :o

Bijlagen

• IMG_20150630_170631282.jpg
    IMG_20150630_170631282.jpg
    80,1 KB · Weergaven: 49
Laatst bewerkt:
Ik speel ook veel oude games en gebruik daarvoor een virtuele computer. Dat is een computer binnen je computer. Zo heb je bijvoorbeeld DOSBOX. Dat programma maakt als het ware een ouderwetse doscomputer op je scherm waar je dan oude dosspelletjes kunt installeren.
Voor windows gebruik ik Virtualbox van Oracle. Dat is een gratis programma waarmee je één of meerdere virtuele computers kunt maken waarop je dan weer een ander besturingssysteem kunt zetten. Zo kun je bijvoorbeeld een virtuele PC maken met windows 95 of 98 of met XP of wat je maar wilt :-)
90% van de programma's en games draait dan op die virtuele pc en je hebt als bijkomend voordeel dat deze oude programma's ook geen schade kunnen toebrengen aan je "echte" windows.

Dosbox : http://www.dosbox.com/
VirtuelBox : https://www.virtualbox.org/

Ik speel ook veel oude games en gebruik daarvoor een virtuele computer. Dat is een computer binnen je computer. Zo heb je bijvoorbeeld DOSBOX. Dat programma maakt als het ware een ouderwetse doscomputer op je scherm waar je dan oude dosspelletjes kunt installeren.
Voor windows gebruik ik Virtualbox van Oracle. Dat is een gratis programma waarmee je één of meerdere virtuele computers kunt maken waarop je dan weer een ander besturingssysteem kunt zetten. Zo kun je bijvoorbeeld een virtuele PC maken met windows 95 of 98 of met XP of wat je maar wilt :-)
90% van de programma's en games draait dan op die virtuele pc en je hebt als bijkomend voordeel dat deze oude programma's ook geen schade kunnen toebrengen aan je "echte" windows.

Dosbox : http://www.dosbox.com/
VirtuelBox : https://www.virtualbox.org/

Hey,

Bedankt voor de tips!

Ik loop nu echter weer tegen een probleem aan, ik heb dat Virtualbox gedownload, maar krijg ''FATAL: No bootable medium found''. Als een echte PC noob, kom ik bij jouw terug. Hoe werkt dit programma? Moet je iets extra's installeren om bijvoorbeeld 95 of 98 te runnen?

Groetjes

Jazeker, je moet bijvoorbeeld Windows 98 installeren binnen deze virtuele omgeving. Het is zegmaar een pc binnen een pc, dus zonder besturingssysteem doet ie niet zoveel.

Heb je ook de knop aangevinkt
'Dit programma uitvoeren als Administrator'?

Dat doet nog weleens wonderen.

Laatst bewerkt:
Hey Marco,

Hoe en waar moet ik deze patch installeren? Bij de program files of dvdstation E:? En dan welk mapje?

Ik heb het spel zelf niet, maar je moet de installatie map van het spel selecteren, bijv. C:\Program Files (x86)\Davilex\ER

Wauw Marco!

Hij doet het weer, ge-wel-dig!! Weet niet hoe ik je moet bedanken.. :thumb:

Met blije groet,

Arjan

Graag gedaan. Je zou je vraag nog op opgelost kunnen zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan