Oude router, hoe krijg in hem wireless??

Status
Niet open voor verdere reacties.

PatEddW

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2013
Hallo iedereen,

Ik heb een speedtouch 510 en wil hem graag wireless krijgen. Hoe moet ik dit doen?! Ik zie het antwoord wel later.

P.S. Ik heb hem al aangesloten met een internet kabel op mijn modem.

Alvast bedankt,

Gr PatEddW

Ooh oke, maar ik zie dat dit een appart apparaat is dat je weer moet kopen. Als het goed is kan het gewoon wireless. Het is niet perse bedoelt voor wireless, maar ik moet wireless hebben om de instellingen van de router te veranderen. Toch bedankt voor je antwoord palomino:thumb:

Gr PatEddW

Ooh sorry, ik dacht dat deze router draadloos was. Ik moet de instellingen veranderen voor mijn playstation. Ik heb ook nog een speedtouch 716 en een kpn simons of zoiets. Weet iemand welke ik beter kan gebruiken voor mijn playstation. P.S. Het gaat om het nat type, niet alleen om het internet, weet iemand of 1 van deze 2 een dmz mode heeft om de firewall van mijn playstation uit te zetten?? Nogmaals bedankt palomino.

PatEddW

Ik wil het nat van mijn playstation open krijgen, daarvoor heb ik een wireless router nodig. Ik moet dmz mode inschakelen voor mijn ps3 terwijl ik op het internet zit van die router, daarom had ik wireless nodig. En mijn ouders hebben interactieve tv waardoor er maar 1 kastje kan worden op aangesloten, anders doet de tv het niet. Dus ik moet mijn router verbinden met een modem en dan op de router dmz mode voor mijn ps3 instellen. Dan mijn ps3 aansluiten op mijn router en dan heb ik als het goed is nat moderate of open. Het enige wat ik niet weet is ofdat als je modem nat type strict heeft en je verbind hem met je router, ofdat je dan uberhaupt wel een hoger nat type dan 3 kan krijgen ?!
Ik weet niet of jij er verstand van heb, maar ik in ieder geval niet haha. Ik hoop dat het wel kan, anders doe ik dit voor niets samen met mijn vader haha.

Gr PatEddW

Tja, ik heb geen playstation. Ben niet zo'n spelletjes persoon.
Maar om nat open te stellen is ook weer vreemd.
Het staat voor "network adress translation"
Het zorgt ervoor om meerdere computers op 1 in/uitgaande lijn aan te sluiten in een intranetwerk.
Dus ga je daarmee knoeien, kan het zijn dat andere computers het niet goed doen.
Ik geloof meer in port forwarding.
Dus je ouders hebben een experiabox staan.
En jij hebt nog een router op je kamer aangesloten.
Of zie ik dit verkeerd.

Uhmm ja een soort van alleen ik heb nu geen router meer want ik heb net al met mijn vader alles getest, maar niets werkte. En de modem staat ongeveer bijna naast de playstation. Als ik de playstation draadloos of bedraad aansluit, krijg ik nat 2. Ook 1 na beste nat. Als ik black ops 2 opstart zie ik dat het nat oppeens is veranderd naar 3?! Er staat dus strict. Mijn modem kan geen goede verbinding maken met mijn playstation. Raar genoeg heb ik al eens een keer nat type 1 gehad, toen het internet uitviel en daarna weer aanging was mijn nat type 1 weg?!

Weet jij misschien iets wat kan helpen voor een KPN Experia Box, Thomson TG789VN? Als ik deze code gebruik: 192.168.2.254 kom ik op de modem zelf. Ik kan hier geen firewall uitzetten voor playstation en ik weet zelf niet hoe ik op deze modem moet port forwarden voor mijn playstation.

Misschien heb jij nog tips,

Alvast bedankt

PatEddW

Nee, maar eerst moet je erachter komen op welke poort(en) je playstation werkt.
Als je dit weet kun je dit instellen op je experiabox.
En anders met behulp van de kpn service dienst.

Oohjah, ik was vergeten te zeggen dat het op deze site een beetje onduidelijk staat. Er staat bijv. 27000-27050 in de tekst, en op het plaatje staat alleen 27000?!

Haha ik heb deze link al eens eerder gehad, en inderdaad ik krijg nat type 2. Alleen het is weer jammer dat het niet werkt met black ops 2. Ik heb geprobeert alle poorten te open maar er gebeurd echt niets. Hij blijft maar op 'Strict' staan.

Ik had zelf iemand op het spel die deze box ook had, hij kon hem ook niet open krijgen. Hij zei dat ik het KPN expert team moet bellen, ze lossen het probleem op voor 20 euro maar je raadt het al, dat mag niet van me ouders. Ze zijn blij dat we al internet hebben haha. Maar als kpn het kan, hoezo kunnen wij het niet en vertellen ze het gewoon niet ?!

Nou, ik heb denk ik wel zo'n alle mogelijkheden gekregen.

Alweer bedankt palomino.

PatEddW

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan