Oude router knipt VDSL2 lijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

Happyhippie

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Wij hebben sinds Vrijdag ipv. ADSL een VDSL2 lijn van Belgacom met een down van ca. 18-20 Mb/s.
Alles werkt prima bij mijn zonen hun pc's zowel met kabel als draadloos ,bij mij kwam er echter maar ca. 4 Mb/s binnen.
Nu blijkt de smc barricade 7004BR router het probleem te zijn ,eens dit toestel tussen de lijn uit gaat mijn snelheid ook naar de 20Mb/s.
Deze router heeft hiervoor steeds de max. ADSL snelheid van ca. 7,70 Mb/s doorgelaten zonder problemen ,is deze oudere router misschien niet geschikt voor deze 20 Mb/s of zit de fout elders.

Zou deze Linksys wel werken met VDSL2 ,kan zo èèntje hebben van een collega.
Of zou mijn oude Philips modem/router SNA6600 kunnen worden gebruikt enkel als router ,zou die dan wel de volledige snelheid doorgeven of gaat dat omslachtig zijn die als router te gebruiken

Laatst bewerkt:
Hallo,

ik heb ongeveer het zelfde probleem nl.:
overgestapt van adsl naar vdsl door een andere router te plaatsen(hadden ze mij voor opgebeld)..Met die nieuwe router haalde ik maar 6.6mbps(zoals voorheen)Een mail gestuurd om te vragen wat het probleem is en kreeg de melding dat ik te ver van de cabine woon.Ik heb naar de instellingen in mn router gekeken en wat bleek???? adsl was nog actief en vdsl was nog niet geactiveerd:evil:.M.a.w.: ik zit nog op de adsl lijn!!

Heb een mail gestuurd met screenshots van die instellingen en een woordje uitleg.

Wacht nu op een antwoord.

Gr. Jan

Bij mij was het probleem echt wel de SMC ,qua Belgacom lukte alles prima ,toen ik de BBox2 ging afhalen kreeg ik een overschakelingsdatum mee en later ook een brief en op die bewuste dag ging alles probleemloos op 3 pc's behalve de mijne ,omdat daar die SMC tussen zat.
Gewoon overstappen van ADSL naar VDSL zoals je zegt door enkel een andere modem/router te plaatsen lukt niet ,BC moet effectief wel fysisch in de dichtstbijzijnde ROP de schakeling doen ,waarschijnlijk is dat nog niet gebeurd.

Ik zou je aanraden op dit BC forum een account te maken en "@ Eva of Muisje" de vraag stellen,daar krijg je veel vlugger en duidelijker een reactie dan per e-mail ,mij hebben ze in elk geval goed geholpen.

Iemand een idee of het met de deze Linksys wel zou lukken om mijn probleem op te lossen ?

Bijlagen

• VDSL speedtest1.png
    VDSL speedtest1.png
    20,7 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
Hallo,

bedankt voor de info!!

Mijn abonnement loopt wel met scarlet maar aangezien het een dochteronderneming is van belgacom ga ik het er toch op wagen.

Bedankt:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan