Oude scanner op USB port

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eric1

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2001
Goedenmiddag,

Ik heb een nieuwe pc gekocht, maar daar zit geen printerport meer op.
Ik heb een oude scanner die aangesloten moest worden op de printerport.
Aan gezien die er niet meer op zit (nwe systeem) heb ik een usb->printerport kabel gekocht.
Wanneer ik de usb stekker in het systeem doet wordt ie herkent als print cable, dus ik sluit de scanner cabel aan en installeer de drivers voor mijn scanner AV363C, maar helaas de scanner wordt niet herkent, wordt helemaal niet gezien.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem of kan het helemaal niet wat ik wilde.

Mvg,
Eric

Sorry voor deze late reactie. Printerkabel en USB zijn beide parallel dus dat moet kunnen. Het is dus waarschijnlijk een probleem met de poorten. Ik kan het niet beter zeggen als de FAQ man van Computeridee http://www.computeridee.nl/faqman_antwoord.jsp?faqid=201484

De FAQman: "Als eerste moet die verloopkabel gaan werken als een parallelle printerpoort, want daarmee staat of valt het hele afdrukverhaal als we het helemaal officieel willen doen. Zeer waarschijnlijk is er dan extra USB-software nodig is de PC voorziet van een LPT1-printerpoort. Die LPT1-printerpoort kunt u dan proberen vanaf de DOS-opdrachtregel met behulp van een commando als 'TYPE C:BOOT.INI >LPT1 <ENTER>'. De DOS-opdrachtregel mag dan géén fout genereren en de printer moet enig teken van leven geven; al gaat er maar één LED branden... Werkt dat niet? Dan is het tijd voor plan B. U moet dan handmatig een nieuwe printer toevoegen aan Windows XP, waarbij u – let op! – zélf de printerpoort gaat instellen. In dat geval vertelt u de printerdriver keihard welke printerpoort er wordt gebruikt om de printer te kunnen benaderen. En wellicht heeft de verloopkabel een compleet eigen printerpoort toegevoegd aan Windows XP en die moet u dan gewoon selecteren. Bij de eigenschappen van de printerdriver moet mogelijk nog worden ingesteld dat de printer niet bi-directioneel kan werken."

Kun je daar wat mee?

Hallo Alfred,

Dit had ik ook al geprobeerd maar kreeg het niet voor elkaar.

Een zwager van mij had nog een 3-1 staan (inkt was op) en die mocht ik wel hebben, deze 3-1 heeft een USB aansluiting dus werkt gelijk.

Bedankt voor je moeite.

Mvg,
Eric

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan