oude software en xp

• Onderwerp starter Onderwerp starter ale
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ale

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2003
sinds een maand heb ik een pc met Xp. Nu krijg ik " oude" originele software (Encarta 1999 en F1 2000) niet werkend. Installatie verloopt goed maar bepaalde functies (bv. vitual flight van Encarta) werken niet. F1 2000 krijg ik geheel niet aan de gang. Zijn hier oplossingen voor of kan ik de software weggooien. Opstarten met de comptabiliteits modus werkt niet.

ale

Hallo

Ben zelf niet zo x.p. "minded" , maar dacht dat die ergens een win xx "compatibiliteitsmodus" bezat??

Peter

Even de vraag goed lezen, heeft ie al geprobeerd. Ik heb trouwens nog nooit meegemaakt dat het hielp.

oude software op XP

Kijk eens op de website van de ontwikkelaar van die software of er misschien een XP patch/update beschikbaar is voor de software. Soms hebben ze de executable aangepast waardoor deze wel goed werkt onder XP.

Is dit er niet, dan houdt het denk ik voor XP op. Dual boot wordt dan een optie of software weggooien en nieuwe kopen (nieuwe encarta ofzo)..

Wil je dual boot, dan zal je windows XP eraf moeten gooien, dan windows 98 ofzo moeten installeren en daarna XP opnieuw. Bij de installatie wordt de bootloader opnieuw opgezet, dus als je Windows 98 na XP installeert, krijg je de bootloader van Windows 98 en die kent/ziet XP dus niet.

ik heb diverse sites met patches en cracks afgezocht echter nog zonder resultaat. Ook de sites van EA en Microsoft bieden geen oplossing. Het is toch belachelijk dat MS software van ca. 150 gulden op eens onbruikbaar wordt omdat een ander besturingssysteem wordt gebruikt. Van een niet Microsoft product kan ik me dat nog enigzins voorstellen maar voor de eigen MSsoftware?????

ale

oude software op XP

Ik kan je onbegrip goed voorstellen. Microsoft Office 97 zou volgens zijn eigen softwaretest bij XP niet geschikt zijn... dus het verbaast mij enigzins niets... ;-(

Maar om de boel toch aan de gang te krijgen zou dualboot iets kunnen zijn of anders Virtual PC of VMware waarbij je Windows 98 installeert in een soort "emulatie" onder XP.

ik heb nog steeds geen echte oplossing gevonden. ik verzin wel wat met dual boot oid:mad:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan