Oude Sony dvd recorder aansluiten op smart tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicolaas12

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2015
Hallo beste mensen.
Er zit een hdmi uitgang op mijn oude recorder.
Voor heen altijd met de scartkabel analoog opgenomen.
Maar nu ik een nw smart tv moet kopen vraag ik me af of ik via de hdmi uitgang vd recorder mijn analoog opgenomen progama's nog steeds af kan spelen. Op de nw smart zit geen scart aansluiting.
Alvast bedankt voor de moeite.
Gr. Nico.

Of die HDMI uitgang daarvoor geschikt is zal vast wel in de handleiding staan. Ik ga er vanuit dat dat inderdaad zal werken maar zonder dat je merk en type noemt valt daar niets over te zeggen.

Daarnaast heb je voor 39 een euro een Google Chromecast en kan je draadloos alles aan foto's, films en muziek vanaf je PC op je TV afspelen.

Laatst bewerkt:
Ik gok erop dat 't gaat werken. De uitgangen scart en HDMI op je DVD recorder doen eigenlijk precies hetzelfde ; geluid én beeld doorsturen, dus imho maakt het weinig uit welke van de 2 verbindingen tot stand wordt gebracht, maarre, alle lof voor Sony, want een 'oude' DVD recorder die over HDMI beschikt? Die zijn mogelijk zeér zeldzaam.

Laatst bewerkt:
Sony Recorde hdmi uitgang

Bedankt voor jullie antwoorden.
Meteen even op onze leen Samsung gestest (geen smart) en het werkt in zovere dat de alleen de recorder door wordt gegeven. Dat zit m ' dan zeker in de instelling vd tv? Maar op dit leen toestel kan het dus wel hopelijk op de smart dan ook.
De sony recorder betreft het type - HX780 -160GB - HDMI - 1080p Upschaling.

Hallo beste mensen.
Het werkt inderdaad.
Helaas geeft de recorder een klein beeld weer.
Lukt me nog ff niet via instellingen.
Maar ik pruts verder om het goed te krijgen.
Alsnog bedankt
Gr. Nico

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan