Oude spellen draaien onder Vista.

Status
Niet open voor verdere reacties.

h4l

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 nov 2007
Berichten
4
Hallo,

Ik heb zojuist Commandos Behind Enemy Lines uit de kast getrokken, probleem is dat mijn CPU veel te snel is, het spel is ontwikkelt voor een 133MHZ processer. Gevolg is dat het spel te snel draait, mannetje lopen 3x zo snel en dat maakt het hele gebeuren onbespeelbaar.

Ik weet dat er een DosBOX bestaat, bestaat zoiets ook voor een oude pentium CPU processor?

PS; Ik draai op Vista.

(hoop dat ik het een beetje duidelijk omschrijft)
 
Heb je een multicore? zoja, schakel dan 1 of meerdere kernen uit tot er 1 overblijft. Als je een singlecore hebt of het probleem hierdoor nog niet is opgelost dan probeer je eens door je cpu te underklokken. Wel in het achterhoofd houden dat windows vista zo'n 1 GHz nodig heeft om te kunnen draaien.
Eventueel kan je een ander besturingssysteem dat het spel ondersteund en een lagere kloksnelheid nodig heeft naast vista installeren. De vraag is dan of de cpu even makkelijk is te underklokken als in vista.
 
Underklokken kan toch enkel via de BIOS? daar wilde ik liever niet aan gaan zitten.

Ik heb inmiddels een programma gevonden die je CPU Throttled, (of dat de officiële term is weet ik niet :D)

http://www.oldskool.org/pc/throttle

Ik zet dan de throttle op 75% (houdt in dat hij op 25% draait) en het spel werkt perfect.

Verder wel alle andere programma's die draaiden afgesloten.
 
underklokken kan zoals je zelf merkt ook softwarematig. Heb je net gedaan met dat programma ;)

Standaard kan je het ook instellen in energiebeheer van vista. Daar zou je moeten instellen dat er slechts 25% wordt gebruikt. Nadeel is dat het energiebeheer van nogal verborgen zit in het configuratiescherm van vista dus dat het nogal wat navigatiewerk door het configuratiescherm bij komt kijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan