'oude' stereotoren, componentsysteem van Sony, cassette er tussen uithalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mnb

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2004
Berichten
1.151
Ik heb een sony stereo component systeem LBT-D507. Toen een heel kostbaar systeem en nog steeds prima. Wil alleen het cassette deel er tussen uit halen.
Alles is doorgelust, als ik bv de cd aanzet dan pakt ie dat meteen, hoef niet eerst het aparte toestel aan te zetten zoals zo vaak moet.

Vanuit dat cassettedeck is een brede band vastgemaakt aan een blauwe lip en deze gaat naar de tuner. Verder zit er niks.
Kan ik dit er gewoon tussenuit halen?
Of moet ik dan een andere verbinding maken?
 
Zolang de rest maar in verbinding staat met de versterker lijkt het mij geen probleem te zijn.

Zit het in een serie aangesloten of parallel? (Als in, zit elk apparaat op elkaar aangesloten, of alles direct (dus parallel) op de versterker?
 
Hoi!
Alle overige apparaten zitten direct op de versterker.
Vanuit het cassettedeck zitten brede kabels SYSTEM CONTROL 1 en 2 en die gaan naar de versterker/tuner.
Zou moeten kunnen als je het zo ziet dus?
Dus gewoon die brede kabel eruit en de rest laten zoals het is.
 
Jep, de brede kabel uit de versterker, en de rest gewoon laten zitten. Als het goed is moet de rest dan gewoon blijven werken.
 
Ik was die kabel aan het losdraaien, echter vanuit de versterker waar deze kabel heengaat (system control 1) gaat ook een dun kabeltje naar de tuner.
Als ik het losmaak, weet ik niet of ik het nog terug krijg. Die brede kabel dus.

Het klopt dat er enkel een dun kabeltje loopt van de versterker naar de tuner, twee maal system power 1 en 2?


Misschien gaat de aansluiting stuk als ik het lostrek. Zit nogal vast.

Vanuit de CD speler is er geen kabel system control 1 en 2...
 
Losgehaald maar nu heb ik geen radio ontvangst...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan