Oude tv, aftsandsbediening kwijt, op AV verkrijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barros

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2009
Hallo,

Ik heb een tijdje geleden een oude (breedbeeld, koelkastachtige, stelt niet veel voor ofzo) tv gekregen, deze stond al een tijdje op AV, zo kon ik dus spelcomputers op mijn tv aan sluiten en via de AV kanaal spelen. Nu is (,zoals je al kunt raden, ) er op een knop van mijn tv gedrukt en van het AV kanaal gehaald. Is er een mogelijkheid om hem weer terug naar AV te krijgen? Er zit geen AV knop op en ik heb nog wel wat andere afstandsbedieningen liggen, maar dit is de eerste keer voor mij dat ik zelf de zaken voor mijn tv regel. ;)

Ter informatie: Het is een JVC breedbeeld en ik weet het model nog niet, ik weet ook niet of dit belangrijk is om te weten, om mijn vraag te beantwoorden, anders lees ik nog wel meer.

Als iemand mij verder kan helpen, graag!

Ik heb nog niet eerder een TV gezien die niet óók handmatig te bedienen is. Je zal dus achter een luikje o.i.d. moeten zoeken naar knopjes en dan maar uitproberen.

Dit is een oude tv, waar dus geen AV knop op te vinden is...

meestal kan je met je program + en - knop navigeren van kanaal.
Soms kom je dan op je av kanaal op deze manier, maar is afhankelijk van model.
Overigens heb je al voor een paar euro een universele afstandsbediening.

Ik kan hem onmogelijk op AV krijgen met de knopjes, zover ik weet en alles geprobeerd heb (wat ik altijd doe voordat ik post). Ik heb wel een aantal afstandsbedieningen, kweet alleen nog niet of ze universeel zijn, ben nogal een nitwit in tv's en hun afstandsbedieningnen :P

Anders haal je bij de Action voor 2 euro een universele afstandsbediening... klaar ;)

Oh ja? Ok, dan ga ik dit doen ;) Bedankt. Vriend van me raadde me dit ook te gaan doen.
Ik zal deze topic op opgelost zetten, maar alternatieven zijn altijd welkom. :)
Mocht ik ergens tegen aanlopen met de aanschaf en instellen dergelijke, horen jullie meer. (Gelukkig krijg je er een handleiding bij, dus zal waarschijnlijk geen hulp nodig hebben hiermee :P)

Laatst bewerkt:
Veel tv's uit die tijd werken zo dat als je vanaf kanaal 0 naar beneden gaat, je niet meteen de hoogst mogelijke kanaal krijgt, maar eerst de uitgangen. Heb je dat al eens geprobeerd?

******************************, -.-"
Goed nieuws, ik heb de oude afstandsbediening toch nog weten te bemachtigen, de oude eigenaar had hem in een kast liggen. -.-"

Een niet zo nette opmerking voorzien van deze sterretjes.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan