oude tv op pc aanstluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

shaggaman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2008
Hallo allemaal,

'k Ben nieuw op dit forum en ik weet niet of mijn vraag op de goede plek staat, excuses daarvoor.

Ik heb laatst een s-video kabeltje aangeschaft met een los SCART blok waar de s-video kabel in kan. Dit werkt allemaal perfect als ik het op mijn tv in de huiskamer aansluit. Maar zodra ik het op mijn 'slaapkamer-tv' aansluit wordt het moeilijk. Het is een oude tv, geen boekjes e.d. meer van, weet alleen dat dit hem is >> FINLUX Televisie <<. Ik heb alleen aan de achterkant 1 coax ingang en 1 scart ingang.

Mijn videokaart is overigens een GeForce 6610 XL.

Na het aansluiten krijg ik gewoon beeld met opstarten tot aan het windows laadscherm. Zodra ik daar voorbij ben wordt mijn beeld grijs en begint het de schokken. De zender waar hij dan opstaat is AV. Dat is ook de enige mogelijkheid. Ik heb zoals beneden geen zender die SVHS, EXT1 of EXT2 heet.

Ziet iemand een mogelijkheid om toch beeld te krijgen in windows?

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
probeer eens de resolutie van windows terug te brengen naar 800x600 oudere tv's hadden namelijk geen hogere resoluties en kun je er ook geen hogere resoluties op bekijken.

Vandaar dat je nog wel het windows logo ziet want die is vaak niet hoger dan 640x480.

Succes ermee !!

Een vriend van mij probeerde laatst hetzelfe te doen, hij had een d-sub met zo'n svideo kabeltje maar kreeg ook na de start een knipperend beeld.

Wat nu bleek was dat hij de PAL instellingen moest veranderen naar? dat vertelde hij niet. (het was weekend khad haast dus heb het niet meer gevraagd verder).

Ik weet niet of dit bij jou tv ook mogelijk is? Zoniet dan helaas. Zo ja, Mooi zo!

Groeten,,:thumb:

thx for responding, maar mijn resolutie staat al op 640x480

en in nvidia heb ik ongeveer 500 verschillende soorten PAL en NTSC dingen gevonden..
switchen duurt ongeveer 15 seconden dus reken maar uit.. kan je misschien eens aan die gast vragen op welke hij hem had gezet?

Whoeii,,

Wat een toeval, hij belde mij net op en heb het meteen gevraagd.(had mn mail net openstaan en zag de reply ;))

Hij had em naar eigen zeggen op PAL30 gezet.

Probeer anders iets op google te zoeken over pal en NTSC enzo.

Hoop dat het luk! Succes alvast

Groeten,,:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan