Oude videokaart heeft kuren, nieuwe uitzoeken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rickert1

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2014
Hey allemaal,

Ik heb nu een tijdje zitten *****n met m'n huidige videokaart. Deze blijft maar te heet worden zonder Sapphire trixx.
Nu wil ik dus een nieuwe kopen alleen ik weet niet waar ik naar moet kijken omdat er zoveel verschillende specs zijn die allemaal van elkaar verschillen.
Mijn budget is ~€200,-

Huidig systeem:

Asus Sabertooth 990FX R2.0
Kingston Hyperx 16gb ram
AMD FX-8150 Black Edition Eight-core processor 3.9Ghz
OCZ ModXStream Pro 600W voeding
Sapphire radeon 6850hd 2gb videokaart.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Welkom bij de Helpmij!

Het is helemaal niet zo ingewikkeld als jij denkt. Als jij een bepaald budget hebt, dan past daar een aantal kaarten binnen met een + / - € 25,-- range en binnen die range verschillen de specs van de kaarten niet erg. Da's natuurlijk ook vrij logisch, want fabrikant x zou geen kaart meer verkopen als zijn kaart qua specs zóveel slechter zou zijn dan een qua prijsklasse vergelijkbare kaart van fabrikant y.

Dit zou bijv. een héle leuke vervanger kunnen zijn.

Of deze.

Kijk even naar dit tabelletje. Je treft jouw huidige kaart aan op rij 11. Het tabelletje werkt zo, dat alle kaarten op rijen bóven jouw kaart, beter / sneller zijn (en duurder). Het mooiste is natuurlijk een kaart uit rij 1, maar die zijn onbetaalbaar.

Verder moet je het tabelletje zo lezen : op horizontale rijen treft je de twee grootste videokaart(chip)bouwers aan. Kaarten op een horizontale lijn presteren van beide merken dus ongeveer gelijk.

Laatst bewerkt:
Welkom bij de Helpmij!

Het is helemaal niet zo ingewikkeld als jij denkt. Als jij een bepaald budget hebt, dan past daar een aantal kaarten binnen met een + / - € 25,-- range en binnen die range verschillen de specs van de kaarten niet erg. Da's natuurlijk ook vrij logisch, want fabrikant x zou geen kaart meer verkopen als zijn kaart qua specs zóveel slechter zou zijn dan een qua prijsklasse vergelijkbare kaart van fabrikant y.

Dit zou bijv. een héle leuke vervanger kunnen zijn.

Of deze.

Kijk even naar dit tabelletje. Je treft jouw huidige kaart aan op rij 11. Het tabelletje werkt zo, dat alle kaarten op rijen bóven jouw kaart, beter / sneller zijn (en duurder). Het mooiste is natuurlijk een kaart uit rij 1, maar die zijn onbetaalbaar.

Verder moet je het tabelletje zo lezen : op horizontale rijen treft je de twee grootste videokaart(chip)bouwers aan. Kaarten op een horizontale lijn presteren van beide merken dus ongeveer gelijk.

Heel erg bedankt, dit heeft mij erg goed geholpen.

mvg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan