Oude website geheel vervangen door nieuwe website

Status
Niet open voor verdere reacties.

euromagnet

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2005
Berichten
44
Wie o wie kan mij helpen ??

Ik heb aangeboden bij mijn baas om de website van mijn werk te gaan maken. Er is alreeds een website, maar deze is zo uit de tijd, dat gehele vervanging noodzakelijk is.
Inmiddels heb ik een gehele nieuwe site gemaakt in Dreamweaver en ik sta op het punt om via Dreamweaver de nieuwe website te gaan uploaden.
De vraag waar ik nu tegen aan hik is:
Wat moet ik nu doen met de oude versie die bij de (FTP-server) er nog op staat ?
Kan ik volstaan met het uploaden van mijn nieuwe website (welke uiteraard in een ander mapje op mijn computer staat) ??
Of moet ik eerst de oude website downloaden via dreamweaver………alle mappen/bestanden vervolgens verwijderen…….en vervolgens de nieuwe map uploaden.
Anders blijft mijns inziens de oude mappen op de server staan. (en van de oude website hoef ik niets meer te bewaren)
Ik heb inmiddels getracht de oude website binnen te halen via Dreamweaver……….dat is grotendeels gelukt, maar na een groot uur downloaden krijg ik via Dreamweaver de melding :
“Bestandsactiviteiten niet voltooid. 62 bestand(en) of map(pen) zijn niet voltooid”.
Ik ben dan bang dat deze “niet ontvangen bestanden/mappen” op de server blijven staan……….en ik wil graag dat alles schoon is voordat ik mijn nieuwe mappen gaat uploaden.
Aangezien dit mijn eerste website wordt, weet ik nu niet goed hoe te handelen.
Misschien zijn er mensen die dit wel weten en is de oplossing eenvoudig …….

Bij voorbaat dank
 
Download even een losse ftp client (vroeger gebruikte ik altijd cuteftp) . daarmee kun je eventueel even de oude site op de FTP server verplaatsen naar ofwel een mapje oud op de ftp server voor het geval er iets misgaat met de nieuwe site heb je heel snel de oude weer staan) of je verplaatst ze naar je lokale machine en kun je de hele site verwijderen.

Daarne kun je ofwel met dreamweaver ofwel met de ftpclient je nieuwe site uploaden
 
Bedankt voor de reactie.
Ik heb inderdaad nu dmv "filezilla" e.e.a. binnengehaald. Wel geeft ook dit programma aan dat niet alle bestanden binnengehaald kunnen worden.
Omdat ik deze bestanden niet heb kunnen downloaden, kan ik ze ook niet verwijderen van de server (Althans dat neem ik aan).......of heb ik het mis ??
 
Ok, ik heb ze inmiddels allemaal met succes verwijderd !!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan