Oude Xbox spellen afspelen op Xbox 360 ????

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mauk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mauk

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2001
Hopelijk kan iemand ons helpen!!!
Mijn zoon heeft een Xbox 360 met aan de zijkant (vast geklikt) een harde schijf van 20 GB. Nu wil hij graag OUDE Xbox spellen kunnen afspelen. De software van de Xbox 360 is (sinds kort) helemaal up to date. Maar het apparaat kan geen enkele Xbox 1 spel afspelen. Er wordt steeds verwezen naar www.xbox.com/games (waar ik verder niks mee kan). Hopelijk heeft iemand een tip voor ons. Alvast enorm bedankt!! Mauk (en Lucas).

Doe de disc er in en installeer hem dan, op je xbox.

Hallo tim687,
Bedankt voor je reactie.
Het installeren van een oude Xbox spel lukt niet (zou niet weten hoe).

Op de harde schijf van 20 GB staat ongeveer 7 GB aan (oude) systeem software.
Misschien weet iemand of hier iets mee moet gebeuren.

Alvast bedankt!
Mauk.

als de game in de drive zit kan je volgens mij met de knop Y selecteren dat je de game op je harde schiijf wil installeren

ik lees wel dat het niet voor alle games werkt van de xbox

en hoe bedoel je oude systeem sofware dat kan nooit 7 gb zijn

dat zijn waarschijnlijk dan demo,s en dlc

Hallo aloew,
Bedankt voor je reactie.
Op de harde schijf is 6,2 GB gereserveerd voor systeem software. Dit staat al een aantal jaren erop (standaard).

Met de Y knop selecteren lukt niet (bij meerdere Xbox 1 spellen, ook spellen uit de lijst die het zouden moeten doen).

Volgens mij moet je oude Xbox spellen via een "emulator" moeten kunnen spelen (die op de harde schijf staat??).
Dan is installeren ook niet nodig.

Groetjes,
Mauk.

ik lees dat je een update moet doen dus xbox 360 aan het internet hangen xbox cd erin en dan zal die vragen om 1 update

je hoeft hiervoor geen xbox live te hebben

hij is neem ik aan niet omgebouwd .... ?

weet ook niet of ze de dashboard update bedoelen of echt een aparte update voor de xbox spellen

welk dashboard zit je ?

Hallo aloew,
De software van de xbox (360) is op dit moment up te date.
Ook al ik 'm opnieuw probeer te updaten krijg ik de melding dat de software al bijgewerkt is.

Ik zal proberen om met een oude xbox spel erin het internet op te gaan.
Ik weet alleen niet wat je bedoelt met "wat voor dashboard".
In ieder geval bedankt voor alle tips!!!

Groetjes,
Mauk.

als je via de website van xbox geüpdate hebt dan zal je het nieuwe dashboard wel hebben

je dashboard is je menu van je xbox 360 dit is volgens mij de nieuwste 2.0.13604

Website : Update Dashboard

maar als je dat al geprobeerd hebt ... dan weet ik het ook even niet

denk dan toch even internet erin en kijken of dat werkt en of ie dan wel om een update vraagt met een xbox spel

Youtube :
how to check dashboard

Laatst bewerkt:
We hebben op dit moment dashboard versie 2.0.13599.0

Ik zal kijken of we opnieuw kunnen updaten.

MVG. Mauk.

ja denk alleen dat er in die kleine update geen verschil zal zitten

maar updaten kan natuurlijk geen kwaad

met de internet kabel achterin de xbox 360 en xbox spel starten is het niet gelukt ?

Hallo Aloew,
We hebben ondertussen ge-update naar versie 2.0.13604.0 (eerst update-bestandje gedownload van de site van Xbox.com, op een CD-gebrand en vervolgens op Xbox geinstalleerd)
De update is helemaal gelukt, maar nog steeds zonder resultaat (!!!)
Sonic Heroes, Super Monkeyball Deluxe, Crash Twinsanity en San Andreas GTA doen het geen van allen (allemaal oude Xbox spellen).
Tijdens de update werd wel gemeld dat de update nodig was om een bepaald type spel te kunnen afspelen (dus toen dachten we dat het goed kwam).
Maar helaas..

Een directe internetverbinding maken lukt helaas (nog) niet (wel geprobeerd met een lange kabel, maar de Xbox kan geen netwerk vinden).

>>> Eerlijk gezegd is de Xbox (360) door de de vorige eigenaar "omgebouwd".
Maar dan moet je toch wel oude spellen kunnen afspelen (lijkt mij).

Nogmaals bedankt voor alle tips!!!!!
Mocht het toch nog lukken, dan plaats ik wel een nieuw berichtje.

MVG. Mauk.

moderator mag bericht verwijderen als ik hier niet over mag praten :

ik zou wel oppassen met updaten van een consele die omgebouwd is aangezien je normaal naar stock moet flashen om te updaten
ligt er wel weer aan welke xbox je hebt en met welke firmware die is omgebouwd
dus als je niet gebanned wil worden zou ik er geen internet stekker meer in steken

ik ga je ook niet via dit forum helpen als je hier vragen over hebt .... omdat het niet is toegestaan hierover te praten

en no problem voor het helpen ... veel succes nog met het werkend krijgen :thumb:

Laatst bewerkt:
Bedankt aloew!!

Het gaat om originele oude Xbox spellen die mijn zoon graag willen kunnen afspelen.
(we hebben wel een aantal originele Xbox 360 games die het wel gewoon goed doen).

Wie weet lukt het toch nog ooit.
In ieder geval enorm bedankt voor alle tips!!!!!!!!!!!

Het is allemaal goed gekomen (dankzij een tijdelijke internetverbinding met Xbox-Live).
Mijn zoon kan nu (de meeste van) zijn oude Xbox-spellen afspellen op zijn Xbox 360.
Bedankt voor alle tips!
Mauk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan