Oude XP bestanden verwijderen na installatie Windows 7

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mkkl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mkkl

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2007
Ik heb Windows 64-bit Ultimate geinstalleerd vanaf Windows XP Pro.
Er is bij mij een windows.old map aangemaakt in mn C schijf met oude program files windows map en documents en settings mappen van de oude XP installatie.
Daarnaast heb ik nog een ATI map met drivers die er ook al waren bij mn XP installatie en veel sqm files. Ik vroeg me af of jullie misschien weten wat ik hiervan kan verwijderen zonder dat ik mn Windows 7 installatie beschadig.

Ik heb trouwens ook 2 program files mappen gewoon onder C staan. Program Files en Program Files (x86) ik weet niet of dit allebei bij Windows 7 hoort.

Alvast bedankt,

Michiel.

De map Program Files is in dit geval voor 64 bits programma's en de map Program Files (x86) voor de 32 bits programma's

Oke dan weet ik dat ook weer, bedankt!
Nu hoop ik dat iemand mij nog wat kan vertellen over de andere bestanden.

Loop je Windows.old map nog even langs om te kijken of daar echt niets in staat wat je niet kwijt wil (eigen documenten/mailbestanden/aparte lettertypes etc etc etc) is dat niet het geval kun je de map gewoon weggooien.

Aangezien je ATI map vermoedelijk bij je XP installatie hoorde kun je die waarschijnlijk ook verwijderen, hernoem hem eerst eens voor de zekerheid voor een paar dagen om zeker te zijn dat windows 7 er echt niets van gebruikt

Oke zal ik doen, en ik had nog één vraagje. Want ik zit nog met de oude XP installatie.
Ik weet dat je via de geavanceerde tab in de eigenschappen van Deze Computer via een bestandje de boot options kon instellen. Maar in Windows 7 kan dat niet?
Ik kan gewoon kiezen uit Windows 7 en een earlier version om op te starten. Hoe kan ik deze optie dan verwijderen?

sorry voor de dubbelpost, maar ik las dat je the earlier version kan verwijderen door de regel te verwijderen uit het boot.ini bestand. Maar blijven er dan geen XP gegevens op je pc staan die een deel van je HDD in gebruik nemen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan