Oude xp wil niet weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

123jootje

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2007
Ik heb xp nieuw geinstalleerd op d: de oude versie op c: wilde ik formateren echter ik krijg geen toegang en kan hem ook niet verwijdere. Wie heeft de oplossing??

Ik heb xp nieuw geinstalleerd op d: de oude versie op c: wilde ik formateren echter ik krijg geen toegang en kan hem ook niet verwijdere. Wie heeft de oplossing??

Als je de "c" wilt formatteren kan dat met de XP-cd. Je doet gewoon een instal. en op een gegeven moment ga je kunnen kiezen welke partitie je wilt formatteren.
groetjes

ook staan de boot bestanden die nodig zijn voor de start van xp die op d schijf staat.
als je deze dus formateer werkt de nieuwe insalatie ook niet meer wegens onbreken van de,
bootsector die op de c staat.

Zijn C: en D: 2 aparte harde schijven of zijn 't 2 partities (1 HD).
Heb je xp bewust op d: geinstalleerd of ging 't niet vanwege c:

C en D zijn twee verschillende fysieke schijven. Ik heb inderdaad hem op D gezet omdat het niet ging op C (ivm geen herkenning van toetsenbord)

Je hebt denkelijk toch een probleem met je C schijf. Probleem is ook dat je 'm niet kunt formateren want dan start je D: schijf ook niet meer op.
Kijk maar eens naar het verschil in rootbestanden op c en op d.
Weet niet of je die zomaar kunt copieren naar d: Iemand anders hier antwoord op

Je hebt er een knoeiboel van gemaakt.
wat je had moeten doen is in de bios de bootvolgorde aanpassen zodat de computer wil gaan booten vanaf cd rom.
Als je dan de pc opstart vraagt deze of je op wil starten vanaf cd-rom.
Je drukt dan een willekeurige toets in en de pc start op vanaf cd-rom.
Dit werkt uiteraard alleen met een bootebel xp versie dus geen recovery cd

Je hebt er een knoeiboel van gemaakt.
wat je had moeten doen is in de bios de bootvolgorde aanpassen zodat de computer wil gaan booten vanaf cd rom.
Als je dan de pc opstart vraagt deze of je op wil starten vanaf cd-rom.
Je drukt dan een willekeurige toets in en de pc start op vanaf cd-rom.
Dit werkt uiteraard alleen met een bootebel xp versie dus geen recovery cd

Niet helemaal waar. Als je gelezen had, had je gezien dat installeren op c niet ging vanwege een toetsenbord probleem, wat dus op d niet speelt. Heb zo'n idee dat zijn c schijf een beetje belabbert uitziet.

Fij dat je meedenkt palomino maar zo als jij het schetst heb ik het ook in eerste instantie geprobeerd echter mijn toetsenbord wilde na het booten niet reageren

jootje

heb je al gekeken of je verschil in bestanden hebt in c en d. Alleen de root bestanden.

ik heb goed gelezen en het kan niet zo zijn dat op de ene schijf een toetsen bord het wel doet en op de andere niet
Er zit maar een toetsen bord controller in een pc
Er is dus een software probleem die je alleen wegkrijgt door alle twee de hdd's te formatteren

ik heb goed gelezen en het kan niet zo zijn dat op de ene schijf een toetsen bord het wel doet en op de andere niet
Er is dus een software probleem die je alleen wegkrijgt door alle twee de hdd's te formatteren

Na opstarten van Xp op de c-schijf kon ik alles gebruiken. Ik heb toen van hieruit xp opnieuw geinstalleerd op D. Deze werkt nu prima echter C krijg ik met geen mogeljkheid schoon of geformateerd

1 Toetsenbordcontroller? Wow... en wat dan als ik nu een USB of een PS/2 keyboard gebruik? Volgens jou kan dat dus niet omdat ik maar 1 keyboardcontroller heb ;) Bovendien kan het, als ik op 2 schijven een OS heb staan, heel goed mogelijk zijn dat het keyboard op het ene OS wel prima werkt en op het andere niet.

Je hebt het niet goed gelezen. Deze meneer probeert namelijk windows vanuit windows te installeren op D:.

Vervolgens blijft het first boot device zijn schijf waar windows al op staat (C:) en kan hij vervolgens (logisch) de c: schijf niet wissen. Het is nog steeds de opstartschijf. Hij moet zoals al eerder aangegeven windows opstarten vanaf de CD rom en dan de c: schijf formatteren. Daarna gaat t goed.

Laatst bewerkt:
Oplossing is nabij. Shadowbikes had gelijk wat betreft het usb toetsenbord. Dit was de oorzaak van alle ellende. Na een ander(lees ps2) toetsenbord aangesloten te hebben kon ik gewoon booten van mijn cd en de installatie van xp doorzetten op C.
Ik wil allen die hebben meegedacht bedanken vanaf deze plaats.

Gelukkig, maar blijf 't toch maar vreemd vinden dat ie 't op c niet doet en op d wel.

grts

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan