Ouder Philips LCD TV en laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

rolelael

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 okt 2014
beste

Ik heb een oude philips lcd liggen van +- 7j oud... De tv heeft een DVI aansluiting. Nu wil ik mijn laptop dat enkel een vga aansluiting heeft , aansluiten op de monitor.

Ik heb al een gewone vga - vga kabel liggen, dus was ik op zoek naar een female-vga naar DVI male verloopstekkertje

In de keten waar ik vandaag ging kijken hadden ze idd zo'n adapters liggen , maar wat me onduidelijk was is het verschil tussen:

a) DVI>VGA
b) VGA>DVI

De aansluiting , vorm en het aantal pins zag er identiek uit, zelfs de beschrijving op het doosje ook, op uitzondering dus van a) en b) hierboven

Wel een prijsverschil van 4 eur. De goedkopere versie was de DVI>VGA de duurdere VGA>DVI . Lijkt mij weinig waarsch dat er intern iets anders zou zijn , of toch ?

Beide beschrijvingen zeggen mij dat het gaat om een adapter voor het aansluiten van een pc op een monitor

Wat denken jullie ?

ok tx. ik zal strax even kijken op de lcd welke dvi het is...

Philips Flat TV 15PF4121 15" LCD

Betreft dus bovenstaande LCD

Als ik in de manual zie , zie ik dvi-i staan en naar wat ik kan zien dus DUAL LINK

DVI-I input for connecting a HD (high
definition)* equipment or computer with DVI
output.

Welke dvi adapter kan ik dan gebruiken ?

Bijlage toont adapter pin layout van de winkel ( maar dan zijn er nog de 2 identieke versies, waarop een prijs verschil zit van 4 eur )

IMG_1264.jpgIMG_1264.jpg

Welkom op Helpmij.nl :thumb:
Ben zo vrij geweest je vraag te verplaatsen van hardware naar televisie.

Succes met je vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan