Ouder progamma werkt niet met XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harma

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2002
Berichten
187
Hallo allemaal,
Ik heb in het verleden een progamma gehad wat ik gebruikte voor diversen dingen, als ik me niet vergis heet het NOTEBOOK en was het een dos of wp progamma.
Nu heb ik inmiddels XP op mijn comp en kan ik dit progamma niet meer opstarten ook niet met compatibiliteit voor 95 of zo.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit wel voor elkaar krijg, er staan nl heeeeel veel gegevens van mij in.
Allemaal alvast bedankt voor het meedenken.
 
Een optie is misschien door met Partition Magic 7(of vergelijkbare versie/programma), 2 partities te maken. Dus 1 voor XP en ene voor Dos 6.x ofzo. Zodat je dan bij het opstarten kunt kiezen of je XP of DOS wilt opstarten. Andere optie is VMware; gewoon n virtuele pc in Windows XP draaien en daar DOS opzetten<-- dit is alleen een "iets" dure oplossing ;)
 
Notebook is het engelse woord voor kladblok, deze staat bij xp bij bureau accessoires.
 
Geplaatst door speedtouch
Notebook is het engelse woord voor kladblok, deze staat bij xp bij bureau accessoires.

Dat is altijd nog notepad
 
Hallo MoRpHeUz,
Bedankt voor het meedenken maar wat je voorstelt is niet echt een optie voor mij, ik hoef als ik de gegevens eenmaal uitgeprint heb deze niet te bewaren.

Hallo speedtouch,
Het progamma waar ik mee worstel is niet te openen met kladblok.
In het progamma heb ik records kunnen maken zodat ik verschillende gegevens in kon vullen.
 
He' notepad je hebt gelijk , ff niet bij de les geweest.

Harma heb je het al met GOOGLE geprobeerd , volgens mij is hier wel een progje voor te vinden.

Succes speedtouch
 
Hoi,
Ja heb ik al op gezocht maar ik kan er niets op vinden, maar ik zeg er dan wel bij dat ik er niet zo heeeel veel verstand van heb, ik hoop een van jullie wel.
 
Enig idee hoe het programma precies heet of wie het gemaakt heeft, alleen op "notebook" zoeken geeft ruim 6.000.000 hits, dat zijn er iets te veel om allemaal na te pluizen.
 
Hallo Maestro12,
Als ik het goed heb is het iets wat met word perfect (wp5.1) te maken.
NOTITIEBOEK Versie 1.1 (C)Copyright 1985,1987 WordPerfect Corporation, dit heb ik kunnen vinden tussen een hoop abacadabra, misschien dat je er iets aan hebt
 
Laatst bewerkt:
Hoi. Ik heb geprobeerd om via via een printscreen te maken van het progamma, even kijken of het lukt om ze erbij te zetten.
Pffff niet gelukt, probeer het zo nog wel een keer.
 
Laatst bewerkt:
Pfff hoop nu wel een bijlage.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Speedtouch,
De screen heb ik verkleint met paint omdat het anders te groot was om te plaatsen maar het lijkt mij dat je het ook weer kunt vergroten.
De link die je geeft is niet het progamma waar ik het over heb.
 
Over dat programma ben ik in de nieuwsgroepen nog verschillende (oude) berichten tegengekomen.

Ken je niet iemand die nog Win98 op z'n PC heeft staan? Daar zou je dan het programma op kunnen draaien. Is het trouwens ook niet mogelijk om het programma te draaien als je de PC hebt opgestart met een Win98 opstartdiskette? Dan zit je in DOS en zou het programma moeten kunnen draaien.

Groetjes,
Bennie
 
Hoi allemaal,
Ik heb inmiddels bij iemand het progamma op kunnen starten en uitgeprint, dus mijn gegevens heb ik weer.
Het grootste probleem is nu opgelost.
Als er toevallig nog iemand is die weet hoe ik dit progamma kan laten werken onder XP zou ik dat alsnog graag horen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan