Ouder type voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.

harry91

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2007
Hallo,

De voeding van onze computer is kapot gegaan en nu wilde ik hiervoor een nieuwe bestellen maar omdat het al een vrij oude pc is kom ik er niet echt uit.
Ik heb een foto gemaakt van de aansluitingen die ik nodig heb, zou iemand mij kunnen vertellen welke voeding ik moet aanschaffen en of die nog nieuw te verkrijgen zijn.

Alvast bedankt!

DSC_0172.jpg

Hallo

Dit is een atx voeding.

Te zien op uw foto :

F.d.d. voedingsconnector
Molex connectoren voor h.d.d. of c.d. r.o.m. lezer
P4 voedingsconnector

Hier is deze p4 connector te zien : https://www.google.be/#q=p4+connector+power+supply

Let op het vermogen van de huidige voeding , en neem er eentje die iets meer vermogen bezit dan de huidige.

peter

Laatst bewerkt:
Iemand goede keus via alternate? heb namelijk veel van die brede smalle stekkertjes nodig. Of kun je die splitsen?

Ofwel eerder genoemde molex connectoren.
Ja, hier kun je splitter kabels kant en klaar voor krijgen.
Maar neem dan een 500 of 600 watt voeding.
Ga naar fabrikant website om te onderzoeken hoeveel molex aansluitingen de voeding heeft.

Dit is inderdaad een ATX voeding, wat gezegd wordt dat je een 500 of 600 Watt voeding nodig hebt, vind ik erg "over de top", als je een gewone normale pc hebt, met gewoon 1 harddisk, 1dvdbrander, 1 normale vga, en geen zware hardware, volsta je ook makkelijk met een voeding van 400W, deze zijn ook nog eens goedkoper.

Ik weet een website voor je.... knip, daar zijn ze vast goedkoper !

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet een website voor je.... ................., daar zijn ze vast goedkoper !

Uuuhm, die website is niet te vinden en volgens mij doen azerty en alternate het prima qua prijs.
De Corsair CX430M lijkt me een prima voeding voor de ts.

Uuuhm, die website is niet te vinden en volgens mij doen azerty en alternate het prima qua prijs.
De Corsair CX430M lijkt me een prima voeding voor de ts.

Die voeding had ik besteld en gisteren gepast maar de aansluitingen passen niet, vandaar mijn bericht op helpmij. De cpu stekker is te groot want heb maar 4 pins nodig, heb agp videokaart dus pci-e stekker past niet.

24 polige voeding kun je gewoon aansluiten op een 20 polig moederbord de overgebleven 4 pinnen zullen uit steken of bij nieuwere voedingen kunnen ze er af gehaald worden

verder lijkt het me slimmer om gelijk voor een goede merk voeding te gaan immers is die Aopen al kapot gegaan en een goede voeding hoort redelijk wat jaartjes mee te gaan.

die corsair voeding is prima hij heeft beide molex en sata aansluitingen

Hi Thebopemmonkey,

Vreemd dat je ons niet kunt vinden, wij staan gewoon op Google

Het is LINK

Jongens het is opgelost!
De cpu stekker zat aan elkaar en leek daarom een 8 pins stekker maar hij is ook los te klikken tot een 4 pins stekker, ik ga nog even molex splitter halen voor naar de brander en dan is hij weer als nieuw!!
Allemaal hartstikke bedankt voor het meedenken! Achteraf had ik beter moeten kijken:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan