oudercontact

• Onderwerp starter Onderwerp starter sbc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sbc

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 dec 2011
hallo

Ik probeer een formulier op te stellen om vlug een regeling voor het maken van oudercontacten op een school. Op mijn formulier kan je voorlopig een klas en dan een leerling kiezen.

Bedoeling is dat je dan 3 leerkrachten kan kiezen om nadien een uur vast te leggen. Wanneer een uur gekozen is bij een bepaalde leerling, is het uiteraard de bedoeling dat bij een andere leerling eenzelfde leerkracht op dat uur niet meer beschikbaar is.

Iemand die me op weg kan zetten hoe ik die uurregeling kan aanpakken?

Alvast bedankt!

Heb je maar 3 leerkrachten om uit te kiezen? Dus kun je dan ook maar 3 leerlingen selecteren?

er zijn 170lk, 1600lln. maar elke lln kan er maar 3 kiezen.. kwestie om het toch enigzins in de perken te houden.

Dus je kiest een klas, vervolgens een leerling en dan wil je dat er per leerling 3 leerkrachten gekozen kunnen worden voor een bepaald uur om dan later één leerkracht te kiezen? En op welk moment wil je de gekozen leerkracht(en) blokkeren voor andere leerlingen? Ik neem aan dat je, als je 3 leerkrachten hebt geselecteerd, die 3 niet gelijk wilt blokkeren; tenslotte wordt er maar één lk uiteindelijk gekozen (en geblokkeerd).

Bedoeling is dat nadat je een klas en leerling gekozen hebt, je 3 leerkrachten kan kiezen. Bij elk van die leerkrachten kan de leerling contact hebben van 10min (vb. bij mr1 18u00 mr2 18u10 mr 3 18u20). Wanneer later een andere leerling ook voor mr2 kiest, moet daar 18u10 geblokeerd staan

Je hebt het nu over blokken van 10 minuten; in je oorspronkelijke vraag had je het over blokken van een uur. Ik ben de draad een beetje kwijt aan het raken :)
Je hebt in ieder geval een tabel nodig met bloktijden, om a) een bloktijd te kunnen koppelen aan lk en ll, en b) om een overzicht te kunnen maken van de vrije bloktijden. Heb je die al?

Zo maar een opmerking:
In de praktijk lijkt het mij niet handig om 3 "tienminuten" gesprekken voor 1 leerling meteen achter elkaar te plannen. Loopt het 1ste gesprek uit, of ben je een paar minuten kwijt om van het ene naar het andere lokaal te gaan, kom je in de problemen bij de andere gesprekken. Beter lijkt het mij, om bij meer dan 1 geprek, steeds 10 minuten over te slaan.

En dan hebben we het nog niet eens over de logistieke zaken gehad, want ik denk dat een leerkracht zich vermoedelijk moet kunnen verplaatsen van Lokaal1 in de linkervleugel op de begane grond, naar lokaal 12 in de rechtervleugel op de derde verdieping ...

de praktische gang van zaken buiten beschouwing gelaten..
De bedoeling is als je een klas, lln en lk gekozen hebt, de vrije momenten van die lk dan getoond worden. Verder moet je een bepaald moment aan een lln toe kunnen wijzen zodat bij een andere lln die dezelfde lk kiest reeds gebruikte momenten 'geblokeerd' staan

Verwijs ik toch weer naar mijn eerdere opmerking van 13:24...

Waarbij opgemerkt dat 'geblokeerd' natuurlijk 'geblokkeerd' moet zijn!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan