Oudere games spelen op pc met windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomasvanaquino

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2012
Hallo iedereen,
Is het mogelijk om oudere spelen die bijvoorbeeld gemaakt zijn voor xp. te spelen op windows 7?
Met vreindelijke groeten aquino

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat hangt van de Windowsversie af. Een 64bits versie van Windows kan geen 16bits spellen draaien, ook niet als die onder XP 32 bits wel draaiden. In de hogere versies van Windows 7 kun je dan wel, mits de processor dit ondersteunt, een 32 bits omgeving in een virtuele omgeving draaien.

Per spel zul je dat dus uit moeten zoeken via de site van de makers van dat spel.

Mijn ervaring is dat een aantal (kleine) spellen nog wel te installeren zijn in de compatibiliteitsmodus maar een aantal doen het bij mij gewoon niet meer.
Ik heb het hier dan alleen over kleine simpele spelletjes, niet met 3D rendering enzo, daar heb ik geen ervaring mee.

Groeten Marcel

Ik zou heel graag de davinci code spelen op mijn pc met windows 7 maar op de een of andere manier is dat niet compatibel of zoiets is er een mogelijkheid om dat wel te doen heb een andere pc met xp op maar daar zie ik met een bepaalde puzzel niet het gehele scherm waardoor ik niet verder kan

Heb je de eigenschappen van de snelkoppekling om het spel te starten al aangepast ?
Tabblad Compatabiliteit>>op XP zetten.

Groeten Marcel

Ik neem aan dat het over dit spel gaat:

http://www.2kgames.com/#/games/the-da-vinci-code

Ik heb het net getest op Windows 7 (64-bit) en het werkt prima. Compatibiliteitsmodus was in mijn geval niet nodig.

Wat gaat er precies mis? Plaats ook alle eventuele foutmeldingen die je krijgt.

Er zijn geen foutmeldingen maar kon mijn nummerriek toetsenbord niet gebruiken en liep soms vast ondertussen werkt hij wel gewoon.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan