oudere speakers zonder hdmi aansluiten op digitale LG tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

kissms

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 feb 2016
Ik wil graag het geluid van mijn LG 32LB570V beluisteren via mijn SONY HCD S300, maar wat ik ook probeer, het lukt niet. Wie heeft tips? Alvast dank!

Met die eerste heb ik het geprobeerd, werkte niet. Scart in de tv, de tulp in de sony, zowel video 1 als video 2 geprobeerd.Kan dat kloppen? De tv geeft aan dat externe speakers via hdmi of optisch moeten...

Laatst bewerkt:
Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Wil je alleen de speakers gebruiken dan zo lees ik het tenminste en de scartkabel zou moeten werken hoor mits op de versterker (dav300) aangesloten

Laatst bewerkt:
In de gebruiksaanwijzing staat dat het een A/V in out is, heb je wel een scart verloop nodig met een audio uit, weet niet wat je hebt gebruikt want ze zijn er ook met alleen maar audio-in naar scart en die werkt dan niet.

Maar die 2e optie kan ook, van optisch naar een 2 x cinch adapter.

Overigens zie ik geen HDMI aansluiting in dat manual, heb ik de verkeerde?
En die DVD recorder/receiver heeft geen HDMI.

Laatst bewerkt:
Als ik zo'n optisch kastje aanschaf, hoe werkt dat dan? Die moet dan in de Sony en de LG herkent dat? (duidelijk een leek zoals je ziet) In elk geval vast dank voor de linkjes.

Hoi,

Heb je dan wel in optie 1 het verloopje met audio uit wat dat zal denk ik de goedkoopste oplossing zijn.

Ik zie in de gebruiksaanwijzing van je TV dat je in het menu nog wat kunt (moet?) instellen:
Instellingen > GELUID > Geluidsinstellingen > Analoge uitgang
Hiermee kan de gebruiker het menu Hoofdtelefoon of het menu Externe luidspreker (Audio-uitgang) selecteren, afhankelijk van het apparaat.

(Je kiest dus voor 'Externe luidspreker')

En je hebt inderdaad een 'volle' Scart kabel nodig, zoals deze,
scart-stecker.jpg
en niet zoals deze:
shvc010-plug.jpg

Als dat echt niet gaat, kun je onderstaand kastje kopen, samen met een SPDIF kabel, die staan eronder.

http://www.allekabels.nl/optische-kabel/5/1097210/omvormer-optisch-of-coaxiaal-naar-tulp.html

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan