"oudere" Stereo Speakers aansluiten op Led TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulo2323

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2006
Goedemiddag,

Het lukt mij niet om de stereo speakers van mijn ietwat oudere stereo toren (AUX) aan te sluiten op mijn nieuwe Flat Screen tv. Ik heb met de tulp (rood wit) kabel al meerdere ingangen geprobeerd. Helaas komt er geen geluid uit.
Wat ik graag zou willen is om gedurende het kijken van televisie of een dvdtje extra geluid te hebben uit de stereo speakers.

Misschien dat iemand mij hierin kan adviseren. Zie onderstaande foto's voor verduidelijking.

Mvg en Alvast bedankt voor uw moeite.

foto0136.jpglg_tv_47sl9000_anschl.jpgLG-32LG70-ports-side.jpg

Laatst bewerkt:
Transparante foto.;)

Maare, welke ingang dan? aux, tape in of tuner zijn allemaal gelijk en is de uitgang op de tv een line out of gekoppeld aan de volumeregeling?

Aan de hand van de foto's heb je totaal geen audio out aansluiting op je tv.
Een werkende mogelijkheid is er echter wel.
Met een audioscartkabel kan je via je scartaansluiting de audio doorsturen naar je versterker.
In jouw geval maakt het niet uit welke van de twee scartaansluitingen je dan pakt. Ze zijn zo te zien beide bi-directioneel.

Pier,

Bedankt voor je snelle reactie. De stereo heeft idd alles in één. Tape/tuner/cd/AUX. De vraag is hoe ik gedurende het tv of dvdtje kijken geluid uit de stereo speakers kan krijgen mbv de aux uit/ingang van de stereo? Of de uitgang op de tv een line out is of dat ie gekoppeld is aan de volumeregeling kan ik helaas niet zeggen omdat ik niet erg handig ben met dit soort dingen.

Jackall, bedankt voor je reactie. Bedoel je toevallig dit ding?

ZOJA, Moet ik deze scart verbinding dmv van tulp (rood wit) vanuit de stereo aansluiten op de tv scart met knopje op in of op out (op die scart verbinding)

scart2.jpg

Laatst bewerkt:
De vraag is ook of die op die scart wel de audio uitgang is aangesloten, bij mijn tv b.v. niet.

Hallo Paolo, ja dat is een scartnaartulp die zou moeten werken, alleen is er geen garantie (reactie Lange Pier)
tis geen kostbare zaak natuurlijk, het uitproberen waard denk ik..

@lange pier

Bij een bi-directionele uitgang gaat dus alles er in en er ook weer uit, dus video en audio.
Een kanttekening moet ik je wel nageven, als de scart op de tv alleen een scart-in heeft krijg je van mij wel gelijk.

Heren, Ik heb datgene gekocht (action voor 1.30 e) wat ik bij comment #5 had gepost. Doet het perfect! Allemaal bedankt voor jullie reacties!

blij dat het werkt.
Kan je je status van je vraag gelijk aanpassen naar opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan