Oudere versie installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Birdyy

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2005
Deze vraag is aansluitend op <a href="http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?postid=1476733" target="_blank">Schijf formatteren met paritie NTFS lukt niet</a>

Hallo,

Ik heb een ongeactiveerde versie van XP op mijn computer staan en wil deze versie veranderen door een andere versie op een CD. Als ik probeer te installeren krijg ik een melding dat de versie op de computer nieuwer is dan de versie op de cd. Ik kan niet doorgaan.

Opstarten via de cd lukt ook niet.

Kan iemand me uit de brand helpen? Wat ik uiteindelijk wil is dat de harde schijf geformatteerd is met een andere XP erop.

Alle versies(degene die er nu op staat en de cd's) zijn allemaal legaal.

Met vriendelijke groet,

Martijn

Snap je het niet helemaal? Lees <a href="http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?postid=1476733" target="_blankd">de oudere vraag in deze rubriek</a> maar

heel simpel,

CD erin en de machine aanzetten.

Wacht even, wacht even................

want je was waarschijnlijk al aan het typen dat je dat al "tig" keer hebt gedaan. Ongetwijfeld heb je dat al "tig" gedaan, maar wat je nog niet een keer hebt gedaan..............

is tijdens de opstart op een willekeurige toets drukken. Windows laat namelijk onder in beeld heeeeeeeeeel kort een boodschap zijn die ongeveer als volgt luidt:

druk op een toets om vanaf CD te starten. Doe je dat niet, dan start Windows vanaf hdd en dan kun je idd. nooit formateren.

ps. in je bios moet de CD wel als eerste bootdevice staan ingesteld en niet je hdd, anders zal het never werken.

Als eenmaal vanaf CD is opgestart kun je middels het doorlopen van enkele schermen naar een formatoptie toe. DAAR kun je dan de C formateren alvorens de nieuwe installatie begint.

Suc6!

Vragen aansluiten noemen wij crossposten, wat niet wordt gewaardeerd (forumvervuiling).
Daarom graag verder in je oorspronkelijke vraag, deze is dicht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan