oudere versterkers

• Onderwerp starter Onderwerp starter bo1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bo1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 apr 2009
Beste mensen,

ik heb een vraagske over versterkers uit de jaren 70, kan ik aan die dingen een cd-speler aansluiten?? oke, in die tijd waren er nog geen cd-spelers maar een versterker leest toch niet het geluid maar versterkt het toch enkel, niet?

Als er een Line-in op zit kan het zeker. Alleen even kijken of de aansluitingen overeenkomen. De Tape ingang wil ook wel werken.

De vraag is wel of de versterker het piekgeluid van de cd-speler kan verwerken of dat hij opgeblazen wordt.

Opblazen lijkt me niet, het kan alleen zijn dat er niet genoeg dynamiek in het geluid zit.

De vraag is wel of de versterker het piekgeluid van de cd-speler kan verwerken of dat hij opgeblazen wordt.

kun je dit nader verklaren?

als je line in gebruikt of tape, hoe blaas je dan iets op?
het geluid kan hooguit overgemoduleerd zijn lijkt mij.

Dat gaat prima werken hoor.
Iedere stand alone CD speler heeft een line-out, als je die aansluit op de line-in (tape of aux) kan er niets misgaan.
Ik kan nog steeds geen afstand doen van mijn oude Philips MFB systeem (1975) en daar hang ik alle denkbare moderne apparatuur aan (ja, ook een mp3 speler) en het werkt perfect (en klinkt fantastisch)

Laatst bewerkt:
gaat werken, ooit een cd speler aangesloten op een sanyo uit de jaren 70, prachtgeluid..
later het geluid van de pc via een Akai ook uit de jaren 70, werkte prima :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan