oudere windows installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

rasger

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Goeieavond mede-helpmijers

Mijn neefje heeft een pc gekregen die telkens uitvalt ect. Ik heb gezegd dat ik er wel naar wil kijken, dus vandaag naar het werk eerst eens begonnen met het goed schoonmaken van de PC (er zat een laag stof in vanjewelste)..
Daarna wou ik XP er overnieuw opzetten maar nu krijg ik de volgende melding:

Windows set-up

set-up kan niet worden voortgezet omdat de versie van Windows op de computer nieuwer is dan de versie op de cd.

waarschuwing: als u ervoor kiest de geïnstalleerde, nieuwere versie van Windows te verwijderen, kunnen de bestanden en instellingen niet worden hersteld

Wat moet ik hier in godsnaam doen?

Ik.. en mijn neefje :) zijn jullie hartstikke dankbaar als jullie mij verder kunnen helpen..

Groetjes Ger

Wat staat er dan op? XP? Mogelijk staat er SP3 op en is je CD ouder.

Wat je dan kan doen is je XP CD nemen en de missende service packs er overheen streamen. Vervolgens verder gaan met je nieuwe CD.

Goedemiddag,

Ik neem aan dat je een schone installatie wil doen dan zal je van de cd-rom op moeten starten en de partitie waar je wilt installeren formatteren. als je bestanden wilt bewaren deze eerst op een usb stick zetten.

Woooo das een snelle reactie... Dank je :)

Ja er staat XP op de PC..

Ik snap niet precies wat je bedoeld :( is er geen makkelijker manier?

@Modag Ik lees je reactie nu pas.. ik had eerst de pc opgestart en toen pas de cd erin gedaan... dus eerst de cd erin en dan start ie van cd op toch? en dan de partitie formatteren... ik ga het proberen.. ook jij bedankt voor je reactie :)

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ja als de cd-rom/dvd speler als eerste in de boot staat dan wel.

Geweldig :) Ik ben de nieuwe XP aant installeren. Dank voor de hulp :thumb:

Groet Ger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan