• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ouderenkorting met formule automatisch berekenen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Senso
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ouderenkorting

Hallo

Zo iets:=ALS($C$5<E$7;$F$7;ALS(EN($C$5>=$D$8;$C$5<=$E$8);$F$8-($F$8*$G$8);0))

Het is een positief bedrag. In de belastingaangifte ook en dan wordt het bedrag "verrekend"

Of de bedragen tot of t/m zijn weet ik niet. Mogelijk >= en <= aanpassen

Groet

Dirk

Bij die eerste regel 0 37.970 kan ik het nog kloppend krijgen (geluk) maar de rest niet. Ook lees jij en ik het denk ik verkeerd. Je moet die 15% van het verzamelinkomen minus 37.970 nemen en niet 15% van 1703
Dus volgens mij 40000-37970 = 2030 * 15% = 304,50 en die moet dan afgetrokken worden van die 1703 = 1398,50 afronden naar boven 1399

Dat wordt mij te ingewikkeld met jouw formule.

Laatst bewerkt:
Gewoon letterlijk doen wat er staat.

PHP:
=1703-G8*(MIN(C5;E8)-D8)

Ik pas die formule toe en in eerste instantie zijn we uitgegaan van 40.000 dan kom je uit op 1.399 in I8. Maak je van het verzamelinkomen bij jouw formule 36.000 dan krijg je 1.999. Dan zit er toch iets niet goed. Meer dan 1703 kan niet! Punt is dan moet die cel op nul staan! In de cel daarboven moet dan 1.703 staan. Zie mijn Deel_II.

Vul in jouw document maar eens 36.000 in dan zie ik 1.999 staan. In deel twee heb ik het beter uitgelegd wat de bedoeling is.

Laatst bewerkt:
Het is bij de oudjes al net als bij kleine kinderen eerst alles voorkauwen voordat ze beginnen te leren.

Code:
=1703-(G8*(MIN(C5;E8)-D8)*(C5>D8))

Nb. Het afronden vergeten. Kan toch zomaar weer een paar tiende centen schelen.

Laatst bewerkt:
Jij zult wel een andere versie van Excel hebben, want jouw code werkt gewoon niet. Ik heb het nu opgelost door in alle drie cellen een andere formule te zetten I7, I8 en I9 en dan kloppen de uitkomsten. Die formule van jou kan niet kloppen want er moet =ALS(C5>D8; inzitten.

Laatst bewerkt:
Ouderenkorting

Hallo Senso,

Oke, had ik niet gezien de 15 % waarover. Kleine aanpassing:

=ALS($C$6<E$7;$F$7;ALS(EN($C$6>=$D$8;$C$6<=$E$8);$F$8-($C$6-$E$7)*$G$8;0))

Groet

Dirk

p.s. de formule van VenA is met een kleine wijziging: "C5 moet zijn C6" ook helemaal goed.

Laatst bewerkt:
Ja, goed ik krijg die van VenA niet werkend maar dat ik heb voor alle drie rijen nu een werkende oplossing.
Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan