Ouderlijk toezicht/beveiliging harde schijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sarita

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2004
Berichten
344
Goedenavond,

Op de pc van iemand anders heb ik Windows 7 geïnstalleerd. Mij werd gevraagd om ook het ouderlijk toezicht aan te zetten. Dat heb ik gedaan en ik dacht dat het wel en goed idee zou zijn om beide schijven ontoegankelijk te maken op 1 map na. Dat is ook gelukt voor die ene account. Nu log ik in op het hoofdaccount, hier zijn de schijven ook beveiligd. Hoe kan ik dit ongedaan maken. Ik kan het trouwens ook niet meer met dezelfde stappen ongedaan maken, eigenschappen en dan beveiliging. Ik krijg een melding dat ik aangemeld moet zijn met administratorbevoegdheden. Ik had het beter niet kunnen doen aangezien ik er geen verstand van heb. Het hoofdaccount moet alle rechten hebben.

Ik kan windows er niet opnieuw zetten zonder een backup te maken van bepaalde documenten, anders had ik dat wel gedaan.

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Helaas niet. Ik kan niets doen en nergens op klikken wat als je administrator kan doen.

Als ik windows opnieuw installeer, heb ik dan weer toegang tot beide schijven?
 
indien noodzakelijk kan je windows herinstalleren zonder de huidige te verwijderen, die wordt dan op C opgeslagen in windows old, dewelke via de verkenner te bereiken is.
 
Kan dat ook met windows 7? Ik dacht alleen van xp naar 7. Betekent dit ook dat alle documenten beschikbaar blijven? Maar worden de schijven weer toegankelijk?

Update: ik heb geprobeerd windows opnieuw te installeren maar dat lukt. Er wordt gezegd dat de schijf ntsf moet zijn. Dat het is dus niet. Als ik het formateer raak ik alles op de schijf kwijt. Dat wil ik niet aangezien het niet mijn pc is. Kan het zo zijn dat ik misschien de administrator account heb verwijderd? Systeemherstel werkt ook al niet.
 
Laatst bewerkt:
staat er nog een andere partitie op de HD ?
Zo niet, probeer er eentje aan te maken met voldoende ruimte om windows op te installeren.
Indien dat lukt blijft C intact en kan je ze normaal gezien wel benaderen.
Je zou de HD er ook kunnen uithalen en aan een andere pc hangen om belangrijke gegevens te redden.
 
Dat is het jammere er van, er is geen partitie. Er is nog een schijf, daar staan de meest belangrijke documenten op zoals foto´s enzo. Volgens mij kan ik daar ook geen partitie maken, er kan toch alleen een partitie gemaakt worden als je de schijf formateerd?
 
nee toch niet, als je een partitie hebt met nog veel vrije ruimte kan je deze verkleinen, en op die vrije ruimte een nieuwe partitie aanmaken.
 
Ah ja, ik begrijp wat je bedoelt. Deze pc heeft dus geen enkele partitie. Twee schijven die niet onderverdeeld zijn.

Ik heb het idee dat de administrator account verborgen is. Ik heb al via safe mode gekeken maar ik zie nog steeds dezelfde accounts.
 
maar je kan toch op één van de twee een nieuwe partitie aanmaken ...
 
Ik heb geen toegang tot de schijven. Schijfbeheer ook niet.
 
Dank je. Ik zal het eens proberen. Dat wordt waarschijnlijk pas in de avond. Ik ken het niet maar aos ik het goed begrijp kan ik na het veilig stellen van de bestanden windows 7 opnieuw installeren.
 
Ik heb Hirens boot cd gebruikt, ik heb nu toegang tot de C maar nog steeds geen toegang tot de andere schijf. Wat kan ik nog doen

Het is gelukkig opgelost! De boot cd heeft echt geholpen. Hartstikke bedankt iedereen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan