ouderlijke controle software

Status
Niet open voor verdere reacties.

bastiaansmit94

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2008
ik zoek een programma (voor xp) waar ik in kan stellen dat je op .. account alleen maar naar die en die website kan kijken en waar mee je kan instellen dat je op dat account niet op de hd komt (met wachtwoord wel) en dan je wel programma's kan installeren maar niet van andere gebruikers kan zien

(zoiets als je op een bedrijf ook hebt dat je op een server pc in logt en dat je dan beperkte rechten hebt en zo) weet ook dat er in xp ook zoon functie zit maar dan kan je op dat account ook geen software meer installeren en dat wil ik wel.

(heb ook pc die 12 uur per dag aanstaat misschien kan ik daar iets mee???)

groetjes bastiaan

Laatst bewerkt:
heb even gekeken maar is niet wat ik zoek (en wil graag in nederlands ben slecht in engels)

Hmmm had al een aardige reactie klaar staan in de gelockte post :S.

Nouja dan hier nog een keer:

Kwa webfiltering ken ik alleen grootschalige oplossingen dus die laat ik even links liggen.

Als eerste dan maar de vraag of jij werkt met Windows XP Home of Pro. Aangezien het normale bedrijfsleven met Windows XP Pro werkt.
En gaat het over 1 HD?

En dan nog wel wat kanttekeningen:
- Als je geen toegang hebt tot de HD (c-schijf ga ik dan vanuit) kun je ook niets installeren.
- Je kunt de HD wel verbergen (niet zichtbaar in mijn computer), alleen dan is hij nog steeds toegankelijk (een Start->Uitvoeren->C: en je bent er).
- Je zult je mijn documenten op een andere HD hebben staan, anders kan de HD zichtbaar worden zodra je naar de mijn documenten gaat.

Werk met windows xp pro en media center (op basis van pro) gaat om 1 hd maar je kan toch ook je hd in 2en splitsen en dan op de 1 ww zetten of op bepaalde mappen ww zetten?

Laatst bewerkt:
Werk met windows xp pro en media center (op basis van pro) gaat om 1 hd maar je kan toch ook je hd in 2en splitsen en dan op de 1 ww zetten?

Klopt helemaal. Ik had gewoon geen zin om met het woord partitie te smijten.

maar is er iemand die weet hoe ik dat kan doen (had eerst wel zoon programma maar weet niet meer welke dat was)

Voor het verbergen van een schijf in deze computer moet je het volgende doen:
- Download en installeer Tweakui
- Ga naar het startmenu op tweakui te starten (staat onder Powertoys for Windows XP)
- In het programma klap je aan de linkerkant het kopje Deze Computer (of mogelijk My Computer) open
- Kies voor Schijven (of mogelijk Drives)
- Haal het vinkje weg bij de schijf die je niet wilt weergeven.
- Klik op Apply om het uit te voeren

Als je er zelf toch nog bij wil komen doe je het volgende:
- Ga naar Start
- Kies voor uitvoeren
- Type in C: en druk op enter

dat bedoel ik niet ik bedoel weet jij software waarmee ik partities kan maken en er een ww op kan zetten? (mag ook betaald)

dankje maar nee dat is het ook niet daarmee kan je alleen je hele hd een ww geven en niet alleen 1 map

dat weet ik maar ik wil dit bereiken

Ik wil graag bepaalde mappen in WinXP pro beveiligen met een wachtwoord. Dus heel simpel: dubbelklik op map > password invoeren > klaar ! (en niet zoals folder lock eerst programma openen en dan bestanden vrij geven)

NEEE

(ik herhaal)

Code:
(en [B]niet[/B] zoals [B]folder lock[/B] eerst programma openen en dan bestanden vrij geven)

ik wil gewoon dat als je op die map klikt dat er dan een schermpje inbeeld komt die vraagt om ww en dan vul je ww in en klaar je komt in de map

Laatst bewerkt:
Volgens mij gebruik je Helpmij.nl nu een beetje als je persoonlijke zoekmachine...

Ik kijk ook gewoon op Google hoor!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan