Oudste Driver op XP?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timvw

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2012
Hoi!

Ik had even een vraagje. De oudste driver game die op de afbeelding te zien is werkt niet meer op XP.
Driver1--article_image.jpg

De game was oorspronkelijk gemaakt voor windows 98 geloof ik. Het spel werkt daar ook gewoon goed op, maar op windows XP krijg ik telkens een error als ik dit spel wil spelen. Is er een oplossing waardoor dit wel op windows XP te spelen valt?

Ik hoor het graag en alvast bedankt!

Timvw

De exe van die game al in de compatibiliteitsmodus van 98 laten draaien?

Ik heb de game.exe in compatibiliteitsmodus laten runnen, maar ik krijg nog steeds dezelfde fout van:
rapport verzenden/niet verzenden.

De logboeken eens lapluizen wat het probleem precies is en welke "error" krijg je dan?

Indien er ook andere exe files worden gebruikt die ook op die compatibiliteitsmodus zetten.

Alle .exe bestanden staan in de compatibiliteitsmodus en ik blijf de error krijgen:
Error even samengevat:
In GAME.EXE is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor het ongemak.
Rapport verzenden / niet verzenden

Inhoud foutrapport:
Probleem: Versie van het besturingssysteem en de gebruikte hardware.

Technische fout die eraan toe is gevoegd:
477c_appcompat.txt

Enig idee nog verder???

Helaas, kan wel een patch vinden maar allemaal zooi zie je dan maar niet echt een download.
Google maar eens op driver game xp patch.

Wel vreemd, heb een zooi 98 games die prima willen op XP ook die waarvan ze melden dat ze in een dosbox moeten draaien.

En staat er verder niets in de logboeken van XP en die 477c_appcompat.txt?

Nee er staat verder helemaal niks over. Best vaag, ik zoek wel even een patch op internet, misschien werkt dat.

In ieder geval bedankt :)

Ok, mogelijk heb je het al gedaan, maar dat is mij uit je berichten niet helemaal duidelijk, dus even overnieuw:

De-installeer dat spel helemaal & herstart. Laat Ccleaner de resten van het programma & in het register opruimen & herstart weer.

Laad dan de Installatie-Diskette(s)/CD & stel daarop Windows 98 Compatibiliteits-modus in via de Eigenschappen voor elk programma waarbij dat mogelijk is, dus niet alleen Setup.exe of Install.com.

Controleer ook even de ReadMe.txt of Install.txt etc. of er nog iets in staat over de Systeemvereisten, met name de maximale resolutie &/of kleurdiepte, want die kan je ook instellen via Compatibiliteits-modus.

Anders Windows 98 in een Virtuele Machine installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan