Oudste en jongste lid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Japsur

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2004
Berichten
650
Ik heb een ledenlijsttabel waarbij ik graag het oudste lid en het jongste lid in een query zou willen zien! Maar ik weet hiervoor de formule niet in de query:( Weet iemand hoe ik dit moet doen in een query? Alvast bedankt!
 
Hierbij een mogelijke oplossing.

JJ
 

Bijlagen

  • db5.zip
    36 KB · Weergaven: 40
Toppiewoppie!! Zoals het hier werkt, zou het straks ook bij moeten werken, bedankt voor de oplossing! Strak werk!
 
Euh, ik stuit nog op een klein probleempje: ik heb een aantal mensen die geen lid zijn maar toch wel op de ledenlijst staan en deze hebben een geboortedatum van 1-1-1900 gekregen. Nu zegt de pc telkens dat dat de oudste leden leden zijn, maar deze mensen met 1-1-1900 zijn geen lid. Heb je hier ook nog iets voor, want ik kom er niet helemaal uit........
De rest is perfect!
 
misschien dat je deze dan het beste geen geboortedatum kunt geven. Tenzij je ze heel graag in de query's met leeftijden wilt hebben, maar anders lijkt mij dit niet mogelijk, of je moet zelf wat leuks verzinnen, zoals het standaard toekennen van een leeftijd van 50 jaar. Geef er maar een zwaai aan!!

groetjes:thumb:
 
Ja dat kan niet, geen geboortedatum geven omdat deze ledenlijst vanuit excel wordt geimporteerd en wanneer een veld leeg is gooit ie deze mensen zonder geboortedatum niet in access. Dus heb ik in excel iets gemaakt wat controleert op geboortedatum ingevuld of niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan