Sinds een half jaar hebben wij twee laptops met Windows 8.1. Op beide laptops verdwijnen van het begin af aan herstelpunten en ik kom er maar niet achter waardoor. De oudste herstelpunten worden zo eens in de 2 à 3 weken verwijderd. Of misschien als ze meer dan 2 weken oud zijn? Herstelbeheer uitschakelen en weer inschakelen, heeft niet geholpen. Twee keer SFC gedraaid. De ruimte voor herstelpunten (30GB) wordt nog niet voor een derde gebruikt en ik heb het ook een tijdje op "unbounded" gezet. Ik merk geen verband met het laten draaien van CCleaner of het draaien van Malwarebytes anti malware of AVG (beide gratis versie). Ik probeer erachter te komen wanneer de herstelpunten precies verdwijnen en heb 2x gemerkt dat een herstelpunt was verdwenen nadat automatisch onderhoud was uitgevoerd. Vlak voor het onderhoud begon had ik alle herstelpunten nog en erna, een uur later, waren de oudste herstelpunt(en) verdwenen. Kan toeval zijn, maar ik vraag me af wat automatisch onderhoud precies doet en kan ik instellen wat het wel en niet moet doen? Kan ik het ook uitzetten en alleen handmatig laten draaien, door in de taakplanner de taak maintenance uit te schakelen? Of kan dit er niets mee te maken hebben?
Bedankt, Angela
Bedankt, Angela