oulook 2010 haalt niet automatisch email op

Status
Niet open voor verdere reacties.

flip150

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2008
Berichten
11
ik heb sinds vandaag iets heel vreemds. op mijn Windows 7 laptop met outlook 2010 wordt niet automatisch meer mail opgehaald alleen als ik outlook afsluit en opstart. onder aan de balk staat wel alle mappen bijgewerkt. ik werk met een exchange server. ik heb ook een apple laptop met outlook en daar werkt het wel.
als ik op verzenden/ontvangen klik gebeurt er niets. normaal gesproken zie je dat outlook op zoek gaat.

alvast bedankt

Philippe
 
Laatst bewerkt:
a. Het is niet genoeg om op Verzenden/Ontvangen te klikken, want dan opent alleen het lint ervan. Op het lint zelf moet je dan nog klikken op "Alle mappen verzenden/ontvangen"
b. Stel dat a. niets oplevert, dan lijkt het mij dat de Verzend/ontvangstgroepen niet meer klopt. Kijk dat na op het lint van a.: Klik op Verzend/ontvangstgroepen -> Groepen voor verzenden/ontvangen definiëren -> Kijk de instellingen na, vooral de instelling die je daar meteen ziet: "Automatisch verzenden/ontvangen elke ... minuten" moet aangevinkt zijn en een periode moet zijn ingevuld (bijv. 5 minuten). Evt. moet je nóg verder duiken, namelijk de getoonde groep Bewerken

Succes,

Tijs.
 
dank. stond inderdaad niet goed. en dit is echt super omdat hierdoor is zichtbaar dat er iets fout zit met mijn accounts.

echter wat ik zie is dat er een foutmelding komt bij taken: de bewerking is mislukt. er kan geen object worden gevonden. weet jij wat dit zegt?
 
Laatst bewerkt:
Kan een probleem zijn in Outlook. Probeer het volgende: Start Outlook met de Ctrl-toets erbij vastgehouden. Er wordt gevraagd of je Outlook in Veilige modus wilt opstarten. Bevestig dat.
Kijk of je dan het probleem kwijt bent. Indien niet, dan Outlook afsluiten en nog een keer starten, maar dan zonder Ctrl (dus 'normaal') en dan opnieuw kijken of het probleem weg is.

Edit, toevoeging: Natuurlijk ga ik er wel vanuit dat er op moment succesvol contact gemaakt kan worden met de Exchange server. Dus dat er geen communicatie- of accountprobleem is.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
wederom dank. gedaan. heeft niet gewerkt. krijg nog steeds de foutmelding. zowel in veilige modus als daarna

er is geen probleem met account omdat op mijn mac boek het wel doet en als ik outlook opstart de mail eenmalig wordt ingelezen..... verzenden lukt ook. het is alleen bij het ophalen.

omdat ik meerdere exchange accounts heb zie ik dat het ophalen bij geen van drieeen werkt... inmiddels heb ik alle pst mappen hersteld. daar zaten fouten in maar dit heeft niets opgelost
 
Laatst bewerkt:
a. Je moet die pst bestanden net zo vaak herstellen totdat er helemaal géén fouten meer gemeld worden.
b. Afhankelijk of je offline caching hebt aangezet zou je ook .ost bestanden moeten checken op fouten. Daar is het programma scanost.exe voor, maar die is verwijderd in Outlook 2010. Zie hier welke stappen je kunt nemen als je zou vermoeden dat het .ost bestand corrupt is. Natuurlijk is dit niet van toepassing als je offline caching niet aan zou hebben.
c. Afhankelijk hoe ingericht zat ik me af te vragen of de mac niet mails 'voor de neus wegkaapt' van de Windows pc. Laat (zodra aan a. en b. voldaan is en het probleem er nog is) eens elk ander apparaat (mac, smartphone etc.) dat iets met jouw exchange mailboxen doet eens helemaal uit. Start dan outlook op je pc en kijk of het beter gaat. Doe ook handmatige mail-ophaalacties vanuit Outlook 2010, laat iemand je een mail sturen op je exchange mailbox en haal die daarna vanaf jouw Outlook 2010 op etc.

Overigens is er een groottelimiet aan .pst bestanden in Outlook 2010, maar die ligt wel hoog: 50 GB voor zowel .pst als .ost bestanden.

Andere tips heb ik niet. Ik neem aan dat (met Exchange in gebruik) er ook een helpdeskmedewerker / systeembeheerder is vanuit je bedrijf die je mogelijk nog kan helpen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
a. Je moet die pst bestanden net zo vaak herstellen totdat er helemaal géén fouten meer gemeld worden.
b. Afhankelijk of je offline caching hebt aangezet zou je ook .ost bestanden moeten checken op fouten. Daar is het programma scanost.exe voor, maar die is verwijderd in Outlook 2010. Zie hier welke stappen je kunt nemen als je zou vermoeden dat het .ost bestand corrupt is. Natuurlijk is dit niet van toepassing als je offline caching niet aan zou hebben.
c. Afhankelijk hoe ingericht zat ik me af te vragen of de mac niet mails 'voor de neus wegkaapt' van de Windows pc. Laat (zodra aan a. en b. voldaan is en het probleem er nog is) eens elk ander apparaat (mac, smartphone etc.) dat iets met jouw exchange mailboxen doet eens helemaal uit. Start dan outlook op je pc en kijk of het beter gaat. Doe ook handmatige mail-ophaalacties vanuit Outlook 2010, laat iemand je een mail sturen op je exchange mailbox en haal die daarna vanaf jouw Outlook 2010 op etc.

Overigens is er een groottelimiet aan .pst bestanden in Outlook 2010, maar die ligt wel hoog: 50 GB voor zowel .pst als .ost bestanden.

Andere tips heb ik niet. Ik neem aan dat (met Exchange in gebruik) er ook een helpdeskmedewerker / systeembeheerder is vanuit je bedrijf die je mogelijk nog kan helpen.

Tijs.

dank voor je hulp. ik heb uiteindelijk de verschillende accounts gewist en alles opnieuw aangemaakt. nu werkt het weer wel.
 
Mooi dat het opgelost is. Knutselen aan je Outlook profiel was inderdaad de volgende optie geweest (die mogelijk de helpdeskmedewerker van je bedrijf had kunnen nemen).

Graag nog je vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan