Oulook probleem met adresboek

Status
Niet open voor verdere reacties.

quercus17

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2009
Ik heb een probleem met Outlook 2003.
Als ik dat open krijg ik de volgende melding in een popup-scherm:

Aanmelden bij persoonlijk adresboek.

Kan uw persoonlijk adresboek niet openen. Het bestand kan niet worden geopend of is geen persoonlijk adresboek. Kies opnieuw als u uw persoonlijk adresboek wilt gebruiken Kies Annuleren als u uw persoonlijk adresboek niet in deze toepassing wilt gebruiken.

Als ik Opnieuw kies krijg is steeds het zelfde schermpje
Als ik Annuleren kies dan wordt Oulook afgesloten, dat gebeurt ook als ik het schempje met het kruisje rechts boven wegklik.

Ik heb inmiddels Oulook verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar dat mocht niet baten. Daarom denk ik dat het probleem bij het adresboek ligt.

Wie kan me verder helpen.

Doe het volgende:
Maak eerst een backup van alle Outlook databestanden in een aparte map. Standaard staan die in:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> "%userprofile%\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook"
Ga naar Configuratiescherm, en kies de meest uitgebreide weergave (kleine pictogrammen indien Vista/W7, of Klassieke weergave indien XP).
Dubbelklik op e-mail of mail (welk icoontje je ook maar ziet staan).
Klik op knop Profielen weergeven.
Klik knop Eigenschappen (ik ga ervan uit dat je maar 1 outlook profiel hebt)
Klik op E-mailaccounts
Klik op Bestaande adreslijsten of adresboeken weergeven of wijzigen en klik op Volgende
Kies Verwijderen van alle adreslijsten die je ziet staan. Evt. voeg je meteen daarna een nieuw adresboek toe via Toevoegen -> Extra adresboeken. Volg de instructies totdat je weer uit het profielenbeheer bent.
Start Outlook opnieuw.

Tijs.

vervolg na opvolgen van advies

Ik heb alles gedaan zoals u me heeft aangeraden maar ik krijg nu een andere popup boodschap, namelijk de volgende:

Kan het bestand
C:\Users\Mara|AppData|Local|Microsoft\Outlook\Outlook.pst niet vinden.

En Outlook wil dus nog steeds niet opstarten. Ik heb wel beide adresboeken (persoonlijk en windows verwijderd en Outlook opnieuw opgestart)

Wat kan ik nog ondernemen?

???? Ik zei backup maken, niet het .pst bestand verplaatsen...
Staat het bestand Outlook.pst nu nog wel of niet meer in die map???

Tijs.

Ik kan het bestand dat u noemt totaal niet meer vinden. Dus heb ik waarschijnlijk iets verkeerds gedaan. Maar wat nu?

Je had toch een backup gemaakt? Kopieer Outlook.pst terug in de map die ik eerder had aangegeven in mijn eerste posting.

Tijs.

Wat ik al schreef. Outlook.pst is niet meer te vinden. Dat betekend waarschijnlijk dat ik de backup niet goed heb uitgevoerd. Dat is misschien stom, maar ja, ik ben blijkbaar geen kei op dat gebied. Daarom heb ik het helpmij_forum ook nodig.

Is er nog wat mee te beginnen, kan ik Oulook verwijderen en opnieuw installeren of heeft dat geen zin?

H. van Eijk

Ga naar Configuratiescherm, en kies de meest uitgebreide weergave (kleine pictogrammen indien Vista/W7, of Klassieke weergave indien XP).
Dubbelklik op e-mail of mail (welk icoontje je ook maar ziet staan).
Klik op knop Profielen weergeven.
Klik knop Eigenschappen (ik ga ervan uit dat je maar 1 outlook profiel hebt)
Klik op Gegevensbestanden
Verwijder Outlook.pst als die hier nog staat.
Klik op Toevoegen
Kies de bovenste optie (dus de 'nieuwe' variant .pst bestanden)
Vul in als Bestandsnaam: Outlook.pst
Druk zo vaak Verder, OK, Sluiten etc. totdat je weer terug bent in het profielen venster.
Sluit het profielen venster.
Start Outlook

Succes,

Tijs.

In het vakje van gegevensbestanden staat inderdaad
C:\Users\Mara\AppData|Local\Micorsoft\Outlook\Outlook.pst daarachter staat: Bezorgingsloc...

als ik op verwijderen druk krijg ik de boodschap:

U kunt het standaardgegevensbestand niet verwijderen. U moet een ander gegevensbestand selecteren eals standaardlocatie voor berichtbezorging voordat u het huidige bestand verwijdert. Ga naar Extra/E-mailaccounts om een andere locatie voor berichtbezorging te selecteren.

Voeg er dan eentje toe. Je kunt dan meteen zien of Outlook.pst tóch bestaat of niet.
Zodra toegevoegd (en Outlook is ermee akkoord) dan de 'foute' verwijderen (dus die waar nu Bezorgingslocatie bij staat). Ik neem aan dat de nieuw toegevoegde dan de bezorgingslocatie wordt.

Tijs.

Oke Tijs,

ik geloof dat ik nu echt de weg een beetje kwijt begin te raken.

Ik ga naar configuratiescherm en volg het hele traject dat je me hebt aangegeven. Dan kom ik bij toevoegen daar kan ik kiezen uit:
Bestand met persoonlijke mappen van Office Outlook(.pst) en
Bestand met persoonlijke mappen van Oulook 97-2002(.pst)

dan komt er na een paar keer op OK te hebben gedrukt het volgende in het schermpje erbij:

Pesoonlijke mappen C:\Users\Mara\AppData\Locol\Microsoft\Outlook\Persoonlijke mappen (1).pst

Ik zie nergens waar ik die bestandsnaam (Outlook.pst) kan invullen.

En Outlook wil nog steeds niet openen maar geeft nu dat hij C:\Users\Mara\AppData\Local\Outlook\archive.pst niet kan vinden.

Ik heb er geloof ik wel een zootje van gemaakt.

Tijs,

Zoals je al hebt begrepen snap ik er de ballen van. Maar hoe dan ook, Outlook lijkt opeen toch mee te willen werken. Geeft geen foutmelding meer en start dus gewoon op.

Ik snap het niet maar ben blij dat het weer werkt.

Hoe dan ook heel erg bedankt voor je hulp en je geduld.

Helma van Eijk

Daar waar Persoonlijke Mappen (1).pst stond (=vakje "Bestandsnaam") had je zelf die naam kunnen vervangen naar (bijv.) Outlook.pst ...

Mooi dat het nu weer lijkt te werken.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan