Out of Office

Status
Niet open voor verdere reacties.

Archimedes

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2005
Hallo heren,

Als ik de Out of Office assistant wil gebruiken krijg ik een melding van het systeem, CHANGES TO THE RULE COULD NOT BE SAVED.
Staat er misschien iets verkeerd in mijn instellingen of is er iets anders aan de hand.
Ik kan de out of office wel aan zetten maar de zender krijgt geen bericht.

VrGr, Archimedes

Denk je er wel aan dat een Out of Office rule alleen mogelijk is in een Microsoft Exchange mailomgeving? De Exchange server zet het ontvangen bericht dan in je mailbox, en stuurt een mailtje naar de afzender dat je geen mail kunt beantwoorden, omdat je weg bent. De Out of Office rule wordt opgeslagen en uitgevoerd op de Exchange server, niet op je lokale pc.

Dus stand-alone kan het niet. Als je je stand-alone pc je hele vakantie of afwezigheidsperiode aan laat staan met Outlook geopend, en die haalt geautomatiseerd ook je post op ("Elke xxx minuten nakijken of er post is"), dan kun je wel een regel opstellen die een zelfopgesteld antwoord verstuurd, maar dat is dus niet officieel hetzelfde als een Out of Office rule, alhoewel de functionaliteit toevallig wel overeenkomt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Bedankt voor de snelle beantwoording.
Ik zal het gelijk uit proberen om dit te doen, uiteraard in een Echange omgeving.

VrGr, Archimedes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan