Out of range error met resolutie

Status
Niet open voor verdere reacties.

vlamer12

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2009
Hallo allemaal,

ik heb vandaag nieuwe drivers geinstalleerd omdat dit vereist was voor een programma, helaas heeft dit allerlei nare effecten gehad. Dit komt met name omdat ik een interne en een externe graphics card heb.
Na vele uren rond te neuzen heb ik het opgelost door in de BIOS mijn externe kaart als eerste te laten opstarten. (Via PCI) Nu pakt hij gelukkig de goede kaart (ATI HD Radeon HD 2600 pro) maar is er een nieuw probleem.
Mijn scherm is namelijk precies 1440*900. Een resolutie die ik al vele jaren gebruik. Nu ik de goede card had ingesteld dacht ik simpelweg de resolutie terug te zetten naar deze waarde (aangezien deze nu 800*600 was) Maar zodra ik dit wil toepassen zegt mijn beeldscherm: "out of range" terwijl dit formaat altijd heeft gepast. Er zijn wel een aantal andere resoluties die wel passen maar deze zien er nogal lelijk uit en zijn ZEER onhandig aangezien ze absoluut niet kloppen met mijn beeldscherm. Ik wil graag weer terug naar 1440*900 maar dit past niet. Weet iemand hier een oplossing voor?

Mvg

Vlamer12

Hallo Vlamer12

Ik maak zelf geen gebruik zoals je dat in je posting zeg van een interne en externe videokaart.
En heb een tijdje naar je posting zitten kijken met de vraag of ik dat terug kon brengen.
Daarom heb ik ook het idee gekregen dat het gaat om een geïntegreerde videokaart waarbij je tweede videokaart op een pci slot bij heb gezet, het is eigenlijk niet echt extern.
Het gaat om hoe de videokaarten met elkaar om kunnen gaan en het is iets van de hardware maar daar was je al achter gekomen.

Wat ik ken van een hele oude pc met een geïntegreerde videokaart is dat als je een driver gaat installeeren van de tweede videokaart terwijl de geïntegreerde videokaart nog als de eerste videokaart actief is het fout gaat met de drivers.
Dat komt doordat de tweede videokaart meestal de betere is die meer opties heeft te bieden dan de geïntegreerde videokaart.

Dus nadat je HD 2600 als eerste videokaart actief heb gemaakt in de bios heb te maken gekregen met een corrupte driver.
Het besturingsysteem gaat dan terug naar de basis instelling om zo de monitor en de hardware proberen te beschermen.

Je zou eens kunnen proberen alle twee de drivers te deinstalleeren en dan als eerste weer de driver voor de HD 2600 te installeeren, omdat die videokaart nu actief is kunnen alle onderdelen van de driver dan ook met al de opties van de videokaart overweg.

Als dan eventueel de resolutie 1440x900 nog steeds niet goed naar je zin herkend wordt dan kun je die zo nodig handmatig gaan instellen.

Groetjes,
Ragdoll

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan