out of range

Status
Niet open voor verdere reacties.

joter

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2004
hallo,

ik heb een monitor die de volgende melding weergeeft "out of range" en in het begin staat er 'no signal input'... de computer start dus wel op maar ik heb geen beeld omdat er een zwart scherm verschijnt met de melding "out of range".

hoe kan ik dit veranderen? de resolutie aanpassen kan niet want ik heb geen beeld...

Uh, lastig want ik zou zeggen start in veilige modus op maar dat gaat dan ook niet natuurlijk zonder beeld....maar toch. Druk herhaaldelijk op F8 tijdens het opstarten om te kijken of je wel in veilige modus komt. Je zal namelijk je vernieuwingsfrequentie lager moeten zetten.

Ik vermoed dat opstarten in F8 geen problemen gaat opleveren omdat dan de foutieve frequentie niet actief is. In de F8 modus staan alle grafische instellingen op de standaard Microsoft "adapter" en vervolgens ook nog eens op de meest beroerde stand. Ik denk dat het mogelijk aan te bevelen is om in de F8 modus de "echte" adapter te verwijderen en vervolgens de pc opnieuw op te starten. Daarna de videokaart opnieuw installeren / laten installeren door Windows.

Ik vermoed dat opstarten in F8 geen problemen gaat opleveren omdat dan de foutieve frequentie niet actief is. In de F8 modus staan alle grafische instellingen op de standaard Microsoft "adapter" en vervolgens ook nog eens op de meest beroerde stand. Ik denk dat het mogelijk aan te bevelen is om in de F8 modus de "echte" adapter te verwijderen en vervolgens de pc opnieuw op te starten. Daarna de videokaart opnieuw installeren / laten installeren door Windows.

klopt, ik kan wel in de veilige modus. maar je bedoelt dus dat ik de videokaart drivers moet verwijderen in veilige modus?

Sterker nog, niet de drivers, maar in apparaatbeheer rechtsklikken op de adapter (videokaart) en kiezen voor dé-installatie van de adapter / grafische kaart. Daarna de pc opnieuw (normaal) opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan