Outloo Express bestanden terugzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jcsmit

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2005
Wie helpt mij?
Ik heb in mijn onwetendheid bij het plaatsen van een nieuwe HD, de gehele oude HD voor de zekerheid gekopieerd naar deze nieuwe HD. Hierna heb ik de oude HD geformateerd, met de gedachte dat ik toch alles nog op de nieuwe HD had staan. Op de oude HD heb ik Windows XP opnieuw geinstalleerd en wilde ik de oude Outlook Express bestanden (mail, adresboek, e.d.) weer terug zetten. Ik weet echter niet hoe en waar ik deze nu moet vinden. Ik las ergens dat het dbx-bestanden zouden moeten zijn, maar ik zie ze niet.
Nogmaals, wie kan mij helpen?

Je zult eerst alles zichtbaar moeten maken.
Ga in de verkenner naar Extra/mapopties/weergave.
Helemaal onderaan kun je iets aanvinken om zichtbaar te maken.
Ik denk dat het alleen met die wel lukt. Zo niet dan moet je na het zoeken van *.dbx nog een keertje hetzelfde doen en ook bovenin iets van systeem zichtbaar maken.

Elisa, op de eerste plaats dank voor je reactie. Beide had ik al gedaan, maar binnen de gekopieerde bestanden van mijn oude schijf is tijdens en na de zoekactie geen dbx-file te ontdekken.

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je die files kwijtraakt.
Heb je ook nog met zoeken gezocht naar

*.wab precies zo overnemen.

Ik heb net op jou advies gezocht naar *.wab. Resultaat niets.
Kan het zijn dat ik bij het overzetten van de schijfbestanden, de verborgen bestanden niet zichtbaar heb gehad en dat deze daardoor niet meegekomen zijn tijdens het kopieren?

Ja, dat moet het zijn. Ik heb het net even uitgeprobeerd. Wat jij niet ziet wordt ook niet mee gekopieerd. Net zoals een virusscanner ook alleen maar scant wat deze ziet.

Probeer het maar eens uit met de C:\ directory.
Heb je nooit in vroeger tijden een backup gemaakt op een cd-rw? Ik ben bang dat je alles opnieuw moet invoeren.

Laatst bewerkt:
Hallo Elisa,
Ik ben helaas een beetje laat met mijn reactie, maar andere bezigheden waren daarvan de oorzaak.
Ik heb inderdaad nooit een backup gemaakt op een cd-rw, dus kan ik er rustig van uitgaan dat alles weg is.
Een goede leer voor de volgende keer.
Ook al heeft het niets voor mij opgeleverd, ik wil je toch bedanken voor je hulp en wijze raad!

Het meest handige is een telefoontje aan al je kennissen.
Je vraagt om een mailtje. Zo heb je snel je adresboek weer vol :D

groetjes Elisa

PS zegt de naam Belcour jou iets?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan