Outloog 2007 agenda opent niet, rest wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

hellep

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 mei 2009
Hallo,

Via Google kwam ik op deze post. Ik zit namelijk met een soortgelijk probleem.

Sinds gisteren kan ik mijn outlook agenda niet meer openen. (Outlook 2007)

Email, contactpersonen, taken en notities werken wel.
In de takenbalk kan ik de agenda voor de huidige dag wel bewerken, maar ik kan niet het tabblad agenda openen. Dan loopt Outlook vast.

Weet iemand hier raad mee?

Ik heb geen Outlook Exchange. Gebruik verder Gmailaccount en nog een andere email account in outlook. Daarnaast synchroniseer ik de agenda met Google Sync en mijn HTC. Het synchroniseren lukt wel.

In de Safe Mode doet de agenda het ook niet. Daarnaast heb ik sommife invoegtoepassingen uitgezet. bv Mindjet, omdat die in het verleden voor instabiliteit zorgde.

Welkom op Helpmij.:)

Ik heb je vraag een eigen plek gegeven. Het is niet netjes in te breken in iemand zijn/haar topic.

Kun je een screenshot plaatsen met waar het mis gaat. Ik kan even niet plaatsen wat je met takenbalk in Outlook bedoelt en de tabblad.

Twee acties om te kijken of dat helpt:
1. Het gegevensbestand comprimeren
2. Met scanpst.exe het gegevensbestand controleren en evt. fouten daarin laten repareren.

ad. 1. Comprimeren
Open Outlook
Menu: Bestand > Gegevensbestandsbeheer .....
(tabblad Gegevensbestanden)
Dubbelklik op Persoonlijke mappen (Outlook.pst) en klik de knop 'Nu comprimeren'

ad. 2. Controleren
- Zorg dat Outlook is afgesloten
- Zorg dat in de weergave-opties onder de verkenner de verborgen mappen en bestanden worden weergeven.
- Start het programma'tje SCANPST.EXE, te vinden in: C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\
Nadat het is gestart moet je de lokatie van het gegevensbestand OUTLOOK.PST opgeven:
- C:\Users\[gebruikersnaam]\AppData\Local\Microsoft\Outlook (Vista)

Bedankt voor jullie reacties!

@ crash: Met takenbalk bedoel ik de balk rechts in outlook (hierin staat de agenda van de dag) Deze is nog steeds bewerkbaar. Met tabblad bedoel ik de knoppen linksonderin (email, agenda, contactpersonen, taken etc.) zie bijlages.

@ TeuGem: Ik heb beide opties uitgevoerd. Bestand is gecomprimeerd (gearchiveerd) Daarnaast heb ik met scanpst.exe alles laten controleren en laten herstellen. (zaten inderdaad fouten in)

Helaas heb ik nog steeds hetzelfde probleem. Ik kan de agenda nog steeds niet openen.

Ik las ergens ook dat ik misschien een nieuw profiel moest aanmaken? Ben ik dan al mijn oude emails kwijt?

Hebben jullie nog een idee hoe dit opgelost kan worden?

btw: ik kan nog wel een nieuwe afspraak plannen met Ctrl + Shift + A. Alleen de agenda zelf kan ik niet openen...

Bijlagen

• takenbalk.JPG
    takenbalk.JPG
    10,5 KB · Weergaven: 55
  • agenda.JPG
    agenda.JPG
    8,4 KB · Weergaven: 73
Laatst bewerkt:
opgelost!

Hee Thieu!

Thanks voor je reactie.

Ik heb Windows XP en Outlook 2007.

OUTLOOK.PST vond ik wel en heb is ook gescand met SCANPST.EXE.

De agenda doet het weer!
Geen idee waar het nu precies door komt, maar tot mijn verassing kon ik er vandaag weer op klikken zonder dat ie vast liep.

Mogelijke oplossingen:
Die scan zoals Thieu aanbood:
Outlook opruimen (ontzettend veel mail etc verwijderd)
Google Sync tijdje uit gehad
MindJet manager invoegtoepassing uitgeschakeld

topic kan gesloten worden.

Topic's die niet tegen de voorwaarden zijn sluiten we niet. Je kan wel de status van de vraag op "Opgelost" zetten, rechts onder op de pagina.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan