Outlook 07 - uitgaande mail werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mieketie

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2006
Beste leden,

Mss een veelvoorkomend probleem maar ik raak er maar niet uit ondanks al de topics die ik hier heb gelezen en die vaak een fout gebruik van uitgaande mailservers betreffen:
Situatie:
Sinds gisteren heb ik mijn hele laptopje eens een opkuisbeurt gegeven en backups gemaakt van de voor mij belangrijke folders. Ik heb Win Vista Home premium volledig (legit natuurlijk) geïnstalleerd en beetje bij beetje al mijn programma's teruggezet. Enige nieuwtje is dat ik nu met Oulook07 aan de slag ben gegaan ipv de goeie ouwe 03. So far so good.
Probleem:
Ik kan geen mails meer versturen. Ik ben al jaren een tevreden Skynet (B) klant en ben geen groentje meer in het configureren van mijn mailservers. Zowel mobiel als vast kan ik mijn mannetje wel staan. In dit geval echter ben radeloos. Ik heb alle mogelijke oplossingen voor het versturen uitgeprobeerd maar niets blijkt te werken.
Het vreemde is dat Outlook me wel een controlemail (testing accountsettings) kan sturen die dan ook perfect aankomt. De accountsettings zijn volgens het systeem dus in orde.

Wat heb ik al geprobeerd:
- uitgaande smtp van relay.skynet.be naar smtp.skynet.be gezet
- firewall afgezet
- passwoord gecontroleerd
- gecheckt of mijn outgoing authentication niet stond aangevinkt
- al de voorgaande topics uitgepluisd ;-)
- Skynet site uitgepluisd
- internet afgeschuimd

Het enige waar ik me niet zo in thuisvoel zijn de portsettings die standaard nog op 110 en 25 staan. Daar heb ik nooit problemen mee gehad voordien. Heeft iemand een idee welke de range van die portsettings voor uitgaande mail kan zijn of ligt dat aan de gebruiker ?

Als voorbeeld van de foutmelding heb ik een attach bijgevoegd

Ik verwacht geen wonderen maar hoop toch op één of ander lichtje op dit fantastisch forum.

Alvast bedankt, :thumb:

Bijlagen

• Outlook Error.jpg
    Outlook Error.jpg
    72,6 KB · Weergaven: 76
Net nog gecontroleerd met Windowsmail en dat blijkt perfect te werken... Probleem moet dus in Outlook zitten... Maar waar ! :(

Ik heb geen ervaring met Outlook, maar port 110 is goed voor POP het inlezen en 25 voor SMTP voor het verzenden. Heb je de laatste wel goed gedefinieerd? Sommige providers gebruiken ook POP voor verzending.

Jaap

Misschien heb je het al nagekeken, maar ik zie het niet terug in je bericht. Staat Outlook 07 wel op "verbonden"?

Ik heb geen ervaring met Outlook, maar port 110 is goed voor POP het inlezen en 25 voor SMTP voor het verzenden. Heb je de laatste wel goed gedefinieerd? Sommige providers gebruiken ook POP voor verzending.

Jaap

Hey Jaap,
Tx voor de reactie. Heb een multi-tripple check gedaan en ja hoor Outgoing=25 en Incomming=110... Net dezelfde instellingen als in de 'test' windowsmail opstelling die perfect blijkt te werken. :confused:

Zal dus ergens anders aan liggen vrees ik.

Misschien heb je het al nagekeken, maar ik zie het niet terug in je bericht. Staat Outlook 07 wel op "verbonden"?

Hey Crash,
Die is idd nieuw voor me... Wat bedoel je met "verbonden" ?
Ik kan wel mails ontvangen maar niet versturen, dus moet er wel ergens een verbinding zijn, als het dat is wat je bedoeld ?
Zoniet graag wat meer uitleg plse :)

Tx

Je kunt het heel makkelijk nakijken, maar als je kunt verzenden zul je inderdaad verbinding hebben.
Ga in Outlook naar "Bestand" en kijk of er geen vinkje staat voor "Offline werken".
attachment.php

Bijlagen

• offline.jpg
    offline.jpg
    14,6 KB · Weergaven: 152
Goed idee Crash en was idd een optie die ik nog niet had overwogen, maar helaas mocht het niet baten. Mijn 'Offline' mogelijkheid staat afgevinkt en dus wel degelijk 'verbonden'...

Nog niet opgelost dus. :confused:
Mss moet ik Outlook eens uninstallen en terug installeren... :rolleyes:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de quote even uit je bericht gehaald. Het is niet nodig deze te gebruiken als je direct reageert.:)

Het woord "Afgevinkt" zegt mij dat er juist wel een vinkje staat, dit zou dus niet zo moeten zijn. Kan zijn dat ik het verkeerd opvat.

[edit]maak eens een screenshot van die poortinstellingen en plaats die hier in je bericht als bijlage.[/edit]

Laatst bewerkt:
Ik heb de quote even uit je bericht gehaald. Het is niet nodig deze te gebruiken als je direct reageert.:)

Het woord "Afgevinkt" zegt mij dat er juist wel een vinkje staat, dit zou dus niet zo moeten zijn. Kan zijn dat ik het verkeerd opvat.

[edit]maak eens een screenshot van die poortinstellingen en plaats die hier in je bericht als bijlage.[/edit]

Hey Crash,

Nu moet ik wel even terug jouw quote erbij zetten. Dit is voor jou een SS van de portsettings. :thumb:

Bijlagen

• Portnumbers.jpg
    Portnumbers.jpg
    87,9 KB · Weergaven: 61
Die poorten staan gewoon goed en niks gevinkt. Ik heb het ook zo en het werkt prima. Vreemd.:confused:

Ik heb zaterdag nog eens de test gedaan met mijn XP laptop en daar werkt het allemaal prima in Outlook07. Het moet dus een instelling zijn in de security van Vista of zo. Dacht ik dan bij mezelf... ;)

Ik zoek gewoon verder. Mocht er iemand toch nog een oplossing vinden, dan hoor ik het heel erg graag. :thumb:

Hallo,

Staat je wachtwoord wel goed ingesteld???

Jaap

Hey Jaap,

Ik heb de test gedaan met een ander e-mail programma en dan nog eens getest vanop mijn XP laptop en telkens werkte alles naar behoren. Het paswoord heb ik dan voor de veiligheid nog maar eens aangepast maar helaas. Het probleem zit soms inderdaad wel in een klein hoekje. Maar niet deze keer blijkbaar. :confused:
Alvast bedankt. :thumb:

Uitgaande mail 07 werkt niet

Hallo,

Ik heb mijn foutmelding 0x800CCC80 is Google zoekbalk ingetoest en kom bij jullie forum uit.
De berichten heb ik gelezen met name ook over de verificatie uit te vinken, Dit heb ik gedaan.
Helaas werkt mijn mailnog steeds niet. Ontvangen wel maar ik kan niks verzenden.
Office 2007.

Graag hulp hierbij.
Bedankt en groet,
Cobie

Misschien hebben jullie deze twee suggesties inmiddels ook ontdekt....

!. Go to Tools => Account Settings => Double click the account => More Settings => Outgoing Server => ‘Log on to incoming mail server before sending mail’

2. Well, what I did? I went into the repair portion. When you go into account settings, highlight the email account, and press repair above it. It automatically tries to repair the server settings, follow the instructions on the screen. It fixed mine. I have charter cable and it would recognize the settings I had for Outlook 2003.

Veel succes,
Jaap

Hoi Jaap,

Perfect antwoord en het werkt.:thumb:
Bedankt.

Cobie

Misschien hebben jullie deze twee suggesties inmiddels ook ontdekt....

!. Go to Tools => Account Settings => Double click the account => More Settings => Outgoing Server => ‘Log on to incoming mail server before sending mail’

2. Well, what I did? I went into the repair portion. When you go into account settings, highlight the email account, and press repair above it. It automatically tries to repair the server settings, follow the instructions on the screen. It fixed mine. I have charter cable and it would recognize the settings I had for Outlook 2003.

Veel succes,
Jaap

Tx Jaap,

Had ik echter ook al gedaan. No luck. Wss is er ergens iets blijven hangen uit mijn vorige installatie.
Ik heb een drastische beslissing genomen omwille van de vele problemen die ik reeds heb gekend in Vista. Ik heb een format-C gedaan en de goeie ouwe Windows XP erop gezwierd. Dit gaat al jaaaaren perfect op mijn andere laptop en is stabiel zonder weerga. Ik moet die Vista ni meer.
Ik draai aan een supersonische snelheid nu en daarmee is deze topic, wat mij betreft, opgelost...

Tx to all :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan