Outlook 2000: loopt vast na opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jointhan

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2005
Als ik outlook 2000 opstart, probeert hij mails te downloaden van de server. Ik heb op dit moment 13 mails op de server maar hij kan zelfs niet 1 downloaden voordat hij vastloopt. Vorige week werkte het wel nog en ik heb systeemherstel geprobeerd maar dit hielp niet. Wat ik ook opmerkelijk vind is dat Outlook 100 MB ram gebruikt (nadat hij vastloopt blijft dit 100 MB maar CPU gebruik wordt 0%).

Het probleem zit niet bij de mails die hij moet downloaden want eerst moest hij er 33 downloaden en ik heb er dus 20 verwijderd (waaronder de eerste die hij begint te downloaden).

Iemand ideeën wat er zou kunnen mislopen bij outlook?

Hoi,

Je zegt dat het niet komt door één of meerdere mails, maar zou je eens willen proberen om via je webmail alle mails als eerste te verwijderen.
En hierna outlook starten en kijken of hij dan bij het verzenden en ontvangen nog vastloopt.
Weet je zeker dat er in Postvak UIT geen mail staat?

Probeer eerst dit en dan kijken we eventueel verder.

Hoi,

Je zegt dat het niet komt door één of meerdere mails, maar zou je eens willen proberen om via je webmail alle mails als eerste te verwijderen.
En hierna outlook starten en kijken of hij dan bij het verzenden en ontvangen nog vastloopt.
Weet je zeker dat er in Postvak UIT geen mail staat?

Probeer eerst dit en dan kijken we eventueel verder.

Er staat een mail in postvak uit maar onderaan het scherm staat er dat hij mails aan het ontvangen is (totdat het vastloopt). Dus die mail kan niet het probleem vormen. Maar kan het dat mijn outlook.exe corrupt is (want ik heb net ontdekt dat hij ook vastloopt als ik probeer alle mails te backuppen via bestand < importeren en exporteren.

Hoi,

Waarschijnlijker is, dat je gegevensbestand OUTLOOK.PST niet in orde is.

Je kunt het opzoeken, mits je eerst regelt dat verborgen bestanden en mappen zichtbaar mogen zijn.

Windows XP, of Vista?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan