Outlook 2000 verzendt geen bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

broeretoren

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2001
Hallo,
ik werk met Outlook 2000 en laatste tijd heb ik problemen met verzenden/doorsturen van emails met bijlagen.
De mail zelf wordt wl verstuurd maar dan zonder bijlage(n). Soms zit de bijlage er wel bij, ik kan er nog geen peil op trekken.
Iemand enig idee wat dit veroorzaakt?

We werken met een Exchange server voor het verzenden van (MAPI) email.

Het zou kunnen dat de beveiligingsinstellingen voor de attachments op hoog staan. Stel ze lager in of schakel ze uit.

okee, daar zou het goed mee te maken kunnen hebben, weet je ook waar ik dat precies kan vinden? Waarschijnlijk onder Extra, Opties, Beveiliging?

Ik zie daar wel iets over Internettoegang voor Internet Explorer maar maakt Outlook 2000 ook gebruik van die beveiligingsinstellingen?

Klik in tools op options, dan op de security tab, klik dan oop attachment security. Pas daar de instellingen aan.

nog niet opgelost

Het is nog niet gelukt, ik zie niet welke instelling precies ik moet aanpassen om het doorzenden van een bijlage mogelijk te maken.

wat me wel opvalt: als de bijlage IN het emailbericht zelf is opgenomen, lukt het doorsturen van de bijlage niet, zit de bijlage BIJ het emailbericht (d.w.z. vermeld onder een dikkere lijn onderaan het bericht) dan lukt het wel.

kennelijk maakt het dus verschil of het bestand (de bijlage) in het bericht zelf is opgenomen of niet.

misschien dat dit verklaart waar het in kan zitten?? iemand enig idee?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan