Outlook 2003 (0x8004210B) Outlook express (0x800ccc19)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bartannet

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2008
Berichten
13
Outlook Express:
Er is een time-out opgetreden tijdens de communicatie met de server. Account: 'Bart', Server: 'smtp.casema.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800CCC19

Outlook 2003:
Bij taak Bart - Bezig met verzenden is een fout (0x8004210B) opgetreden: Er is een time-out opgetreden bij de bewerking voordat een antwoord van de SMTP-server voor uitgaande berichten is ontvangen. Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeerder of internetprovider (ISP).


Hierbij een overzicht van de foutmeldingen die ik krijg nadat ik probeer mail te versturen. Zoals je ziet heb ik het geprobeerd vanuit zowel Outlook 2003 en Outlook Express. In beide gevallen gaat het om een mail zonder bijlage.

Ik heb me helemaal suf lopen zoeken naar EEN oplossing. Heb diverse malen mijn mailprogramma's opnieuw geinstalleerd. Heb mijn AV verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Heb het geprobeerd zonder AV. Sterker nog heb zlefs mijn pc geheel geformateerd.

En nu het mooie .............Als ik een mail verstuur vanaf mijn Laptop (verbinding via Router, dus zelfde mailadres) dan gaat het in 1x goed.

en.............

terwijl ik dit alles tik probeer ik nog een keer te versturen en dan gaat hij in 1x goed. En daarna blijft hij weer hangen. En hangen en hangen en hangen. Ik zoek al dagen naar de oplossing, maar niets helpt!!

Besturingssysteem: Windows XP
Provider: Casema

smtp staat op: smtp.casema.nl


Wat doe ik fout, Wie oh wie kan me helpen??

Alvast bedankt voor alle reacties
Bart
 
Even vanuit Outlook Express (ervan uitgaand dat je weer de juiste mail-instellingen daar hebt staan en er nog steeds zaken foutgaan):
Start Outlook Express
Ga naar Extra -> Opties -> tabblad Onderhoud -> Vink aan: E-mail onder Probleemoplossing
Verstuur weer opnieuw.
Start -> Uitvoeren -> "%userprofile%\Local Settings\Application Data\Identities"
Dan dubbelklikken op de map waarvan de naam begint met een "{" en eindigt met een "}"
Dan dubbelklikken op de map Microsoft
Dan dubbelklikken op de map Outlook Express
Er staat daar een SMTP.log bestand. Open die door te dubbelklikken.
Post de inhoud op het forum, waarbij je je e-mail adres even vervangt door XXX@XXXX

Succes,

Tijs.
 
Hierbij het smtp rapport:

Outlook Express 6.00.2900.5512 (xpsp.080413-2105)
SMTP Log started at 12/05/2008 21:26:18
SMTP: 21:27:27 [rx] 220-smtp10.tb.mail.iss.as9143.net ESMTP Fri, 05 Dec 2008 21:27:28 +0100
SMTP: 21:27:27 [rx] 220-Sending spam or unsolicited commercial e-mail to this server is strictly
SMTP: 21:27:27 [rx] 220-prohibited by our NO UBE / NO UCE policy. Abuse will be prosecuted and/or
SMTP: 21:27:27 [rx] 220 charged per attempted recipient at international postal rates.
SMTP: 21:27:27 [tx] HELO XXXXXX
SMTP: 21:27:27 [rx] 250 smtp10.tb.mail.iss.as9143.net Hello 5ed192de.cable.ziggo.nl [94.209.146.222]
SMTP: 21:27:27 [tx] MAIL FROM: <XXX@XXXX>
SMTP: 21:27:27 [rx] 250 OK
SMTP: 21:27:27 [tx] RCPT TO: <XXX@XXXX>
SMTP: 21:27:27 [rx] 250 Accepted
SMTP: 21:27:27 [tx] DATA
SMTP: 21:27:27 [rx] 354 Enter message, ending with "." on a line by itself
SMTP: 21:27:27 [tx]
.
SMTP: 21:27:27 [rx] 250 OK id=1L8hGq-0003OC-Bw
SMTP: 21:27:27 [tx] QUIT
SMTP: 21:27:27 [rx] 221 smtp10.tb.mail.iss.as9143.net closing connection


Ik hoop dat iemand hier iets mee kan??

Nogmaals....alvast bedankt voor de reactie

Bart
 
Bart,

Wat ik hier zie is een volledig normale SMTP mail-sessie. Zoals je ziet wordt alles geaccepteerd (inclusief de inhoud van je bericht zelf), en wordt de sessie netjes afgesloten zonder (fout-)melding vanuit de SMTP-server van je provider.

Ik zie geen problemen, en dus zou ik verwachten dat de mail gewoon aankomt bij de geadresseerde.
Kun je me vertellen of het bericht dat je hier verstuurd hebt aangekomen is?

Tijs.
 
Ik krijg toch deze melding:

Er is een time-out opgetreden tijdens de communicatie met de server. Account: 'Bart', Server: 'smtp.casema.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800CCC19

En het lijkt wel alsof hij geen melding maakt in:
"%userprofile%\Local Settings\Application Data\Identities"

Het enige wat hij neerzet is:
Outlook Express 6.00.2900.5512 (xpsp.080413-2105)
SMTP Log started at 12/07/2008 16:26:04

:(:confused:
 
Graag de zaken even helder houden: De melding die je zojuiste postte is van een andere datum en tijd dan de SMTP.log die je eerder postte.

Dus nog even enkele stappen terug:
Is de mail die verstuurd is tijdens die SMTP.log van je eerdere posting wél aangekomen?

En je krijgt nu een time-out? Lijkt mij dat de server niet bereikbaar is op dat moment (komt ook overeen met de 3de regel van je eerdere SMTP.log melding: Daar meldt zich de mailserver van Ziggo).

Lijkt mij dus een communicatie-probleem. Kan aan de server van Ziggo liggen op dat moment, of (waarschijnlijker) communicatie problemen bij jouw verbinding zelf. Dat kan vanaf jouw pc naar de router zijn of vanaf de router naar Internet.

Laat een ping meelopen terwijl je met de mailcommunicatie begint. Start de ping voordat je je mail opstart:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ping -t de_smtp_mail_server_naam
Dus stel dat de SMTP-server mail.home.nl is:
cmd /k ping -t mail.home.nl
Kijk of die pings nog steeds braaf succesvol lopen tijdens de communicatie met de mailserver (oftewel: Geen time-outs in de pings).

Succes,

Tijs.
 
Excuses voor het onduidelijke bericht!

Tijdens de ping krijg ik geen time-out! Zie rapport:

Pingen naar mmp.casema.nl [83.80.1.220] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=10 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=15 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=10 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=8 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=8 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=8 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=15 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=21 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=13 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=7 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=7 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=10 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=7 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=19 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=21 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=12 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=7 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=9 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=31 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=11 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=8 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=8 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=9 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=11 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=8 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=7 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=20 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=20 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=16 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=9 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=9 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=8 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=7 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=9 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=10 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=9 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=9 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=11 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=23 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=12 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=10 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=8 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=8 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=9 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=10 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=12 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=9 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=8 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=8 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=7 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=18 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=9 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=10 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=19 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=9 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=10 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=11 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=10 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=8 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=10 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=10 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=11 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=11 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=9 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=19 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=8 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=25 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=11 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=22 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=20 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=12 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=7 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=12 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=8 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=11 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=7 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=10 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=11 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=12 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=11 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=8 ms TTL=60
Antwoord van 83.80.1.220: bytes=32 tijd=9 ms TTL=60

Wat zou ik evt fout kunnen hebben inheteld op m'n PC, router (sitecom WL-173)

Dank
 
Blijft een vaag verhaal: de SMTP-server in je SMTP.log is een andere dan waar jij je ping naar had:
smtp10.tb.mail.iss.as9143.net = 212.54.42.141
smtp.casema.nl = 213.51.130.40 (van hieruit (ander netwerk))
Jij schrijft dat smtp.casema.nl zou zijn (vanuit je ping): 83.80.1.220

Mag ik aannemen dat het mailtje waar je eerste SMTP.log naar verwees wél aangekomen is, omdat ik daar géén probleem gezien heb?

Verder: Ik zou toch maar eens gaan bellen met Ziggo over je probleem, want ik krijg er vanuit het forum geen vinger achter hoe het nu precies zit.

Tijs.
 
zit nu met de chat van ziggo te werken!!!

wellicht helpt dat
 
Ik heb de internetkabel even uit m'n router gehaald en rechtstreeks in de modem gedaan!..............Verzenden Email OK


Wat kan ik dan het beste doen! Want nu heb ik ............logisch............geen internet en mail op m'n laptop's

Router is: sitecom WL-173
 
sorry,

ik had gisteren 3 mailtjes die er wel doorheen kwamen! Maar vervolgens geeneen meer!!

Als ik m'n internetkabel rechtstreeks aansluit op m'n modem, dan is het probleem verholpen. Maar ja, dat is niet de bedoeling.

Router is een Sitecom WL-173 firmware 1.29. Sinds ik die firmware heb geinstalleerd, is het probleem gekomen!!! Heb je hier ook een oplossing voor?

Bart
 
Ik zie net dat er geen oudere versies meer beschikbaar worden gesteld. Teruggaan naar een oudere firmware zit er dus niet in.

Wat je kunt proberen is de router helemaal terug te zetten naar fabriekswaarden, en dan alles opnieuw instellen.

Werkt dat niet, dan staat hier wel een (beta) firmware versie 1.30.
Download ook de utility voor een gemakkelijke upgrade naar versie 1.30 die op dezelfde pagina staat.

Lijkt me verstandig dat je ook versie 1.29 ook download, om evt. terug te installeren indien versie 1.30 niet (goed) werkt.

Overigens is het in het algemeen geen goed idee om 'zomaar' nieuwe firmware te installeren, als de reeds geïnstalleerde gewoon goed werkt, maar dat hoef ik je (hopelijk) nu niet meer uit te leggen.

Tijs.
 
helaas, helaas, helaas

tot op heden nog geen resultaat!

Heb ook al met de helpdesk van sitecom aan de lijn gezeten. Die gaven als "oplossing" om m'n pc een vast IP te geven en deze toe te voegen aan de router! En de poort 110 open te zetten. Resultaat......0......

:(
 
Ik gaf allerlei tips, maar je meldt niks concreets terug.

Welke zaken na mijn laatste posting nog geprobeerd?

Tijs.
 
Ik zie net dat er geen oudere versies meer beschikbaar worden gesteld. Teruggaan naar een oudere firmware zit er dus niet in.

Wat je kunt proberen is de router helemaal terug te zetten naar fabriekswaarden, en dan alles opnieuw instellen.

Werkt dat niet, dan staat hier wel een (beta) firmware versie 1.30.
Download ook de utility voor een gemakkelijke upgrade naar versie 1.30 die op dezelfde pagina staat.

Lijkt me verstandig dat je ook versie 1.29 ook download, om evt. terug te installeren indien versie 1.30 niet (goed) werkt.

Overigens is het in het algemeen geen goed idee om 'zomaar' nieuwe firmware te installeren, als de reeds geïnstalleerde gewoon goed werkt, maar dat hoef ik je (hopelijk) nu niet meer uit te leggen.

Tijs.


Ik heb firmware 1.30 geinstalleerd, maar helaas mocht dat ook niet baten. Vervolgens heb ik met sitecom gebeld (a € 0.50,- per minuut), 25 min aan de lijn gezeten. En daar konden ze me helaas ook geen concreet antwoord geven. Die gaven als "oplossing" om m'n pc een vast IP te geven en deze toe te voegen aan de router! En de poort 110 open te zetten.

Maar ook dat is helaas niet de oplossing! Ze zeggen dat het niet aan de router ligt, maar waarschijnlijk aan "een" instelling, of van IE 7.0 of mcafee of........???

Ik denk dat ik een andere router ga kopen! Welke?? dat weet ik nog niet.

Bart
 
Even zo een vraagje: Heb je (ook bij de upgrade naar 1.29) precies onderstaande handleiding gevolgd?

Hoe update ik de firmware?

A Let erop dat u een firmware update NOOIT draadloos uitvoert!
Zorg ervoor dat uw draadloze verbinding is uitgeschakeld, en
sluit uw computer met een kabel aan op uw router.

- Open http://192.168.0.1/ in internet explorer
- Klik op 'Toolbox'
- Open het tabblad 'Firmware Upgrade'
- Klik op 'Browse...'
- Blader naar het opgeslagen firmwarebestand
- Druk op 'OK'
- Klik op 'Apply'

Na het updaten dient u de router te resetten. U kunt de router
resetten door de resetknop minimaal 4 seconden ingedrukt te houden.

Na het resetten van de router, kunt u deze opnieuw instellen voor
uw internetverbinding.

Tijs.
 
Oh w8 ff! Ik heb dat geloof ik niet bij 1.30 gedaan!

Dat ga ik vanaaf nog ff doen!
Dank
 
Hopelijk levert het doorvoeren van de laatste stappen van de upgrade-procedure toch het gewenste resultaat.

Als die acties niets opleveren blijft er verder weinig over (naast het aanschaffen van een andere router):
1. Netwerkkabel vervangen
2. Laten doormeten van de verbinding t/m de modem door de provider

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan