[Outlook 2003] Account per inbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Serial

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 sep 2006
Ik wil altijd een duidelijk scheiding tussen mijn mail hebben zodat alles goed overzichtelijk blijft. Sinds enkele maanden gebruik ik 2 emailprogramma's: Outlook 2003 voor prive mail en Thunderbird voor andere zaken. Mijn voorkeur blijft toch Outlook 2003. In thunderbird is het mogelijk om per account een apparte postvak IN te maken. Nu vraag ik mij af of dit ook mogelijk is voor Outlook 2003? Als deze optie niet rechtstreeks mogelijk is, bestaat er dan een plugin voor?

Dit kan hoor.. moet je 2 verschillende profielen aanmaken, met verschillende .PAB en .PST bestanden voor resp. Persoonlijk Adresboek en Persoonlijke map.

Ga in Configuratiescherm. Klik aan: Klassieke weergave in de linkermarge als Configuratiescherm nog niet op die indeling staat.

Klik dan op E-mail (of Post voor oudere versies van Outlook).

Stel gescheiden profielen in voor het verschillende gebruik met verschillende Persoonlijke Adresboeken en Persoonlijke Mappen en evt. ook Internet E-mail. Geef aan dat je wilt kiezen welk profiel je wilt gebruiken bij opstarten van Outlook.

Tijs.

De betreffende profielen heb ik nu aangemaakt. Nu zit ik nog met de accounts te klooien. Ik krijg het niet voor elkaar om mijn tweede toegeveogde account ook te aan mijn tweede profiel.Wat doe ik fout?

gegevensbestanden

profielen:

Het spijt me erg, maar uit de bijlages kan ik dat niet halen... Je vermeldt alleen de profielen, NIET de ingestelde e-mail accounts daaronder, ook niet welke .PST je hebt aangegeven (kies je daar een nieuwe naam, wordt een nieuwe .PST gemaakt). Etcetera....

Ook heb je in de tweede bijlage staan dat Altijd dit profiel gebruiken. Dat is ook niet zoals ik gezegd had. Ik schreef: Laat kiezen elke keer bij opstarten, hetgeen de optie: "Te openen profiel opgeven" is.

Tijs.

Oké, ik heb nu door hoe het in elkaar zit. Ik heb maar één gebruikersprofiel aangemaakt maar wel 3 verschillende soorten gegevensbestanden aangemaakt. Elke gegevens bestand kent één emailaccount en deze moeten dus aan elkaar gekoppeld worden. Kan dat? Zodat als je mail op haalt de mail van BattlefieldWiki direct naar de Postvak In gaat van de Battlefield wiki en als je privé mail binnenkomt direct naar de Postvak In gaat waar de prive mail instaat. Begrijpt u nog wat ik bedoel?

Probeer het met: Extra => Wizard Regels.

Stel 3 regels op, die op basis van geadresseerde de mail in de juiste mailmap stoppen. Neem voor de zekerheid ook mee of het e-mail adres als CC: of als BCC: geadresseerd is geweest.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan