Outlook 2003: automatisch bijlage genereerd bij "doorzenden koppeling via mail"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woest1972

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jul 2008
Outlook 2003: automatisch bijlage gegenereerd bij "doorzenden koppeling via mail"

Ha allen,

Ik draai als computerleek al een tijdje mijn e-mail via Outlook 2003, op zich prima voor mij als eeuwige beginner.

Na problemen met mijn IEEE 1394/Firewirepoort (niet kunnen herkennen DV camera) heeft de fabrikant geadviseerd een "herstel standaardinstellingen" uit te voeren. Dit gedaan, Office-pakket incl Outlook 2003 opnieuw geinstalleerd.

Outlook 2003 werkt (weer) prima, het is alleen niet meer mogelijk om probleemloos linkjes per e-mail te versturen. Outlook genereert als ik de weg "Bestand - Verzenden - Koppeling via e-mail" in IE volg in het nieuwe Outlook-bericht automatisch een bijlage/attachment, waarop dan automatisch de ingeschakelde beveiliging "onveilige bijlage" enz van toepassing is. Als ik via deze weg bijv een koppeling naar een filmpje op YouTube verzend, verschijnt als bijlage "watch.url" (dus gepakt door de beveiliging van Outlook) in het ontvangen bericht en in de onderwerpbalk (E-mail met bijlage (attachment): watch.

Voorheen (bij doorzenden link YouTube bij wijze van voorbeeld) maakte Outlook geen automatische bijlage aan, stond in de onderwerp-balk altijd YouTube + titel filmpje en in de tekst van de mail alleen het adres.

Ik weet uiteraard dat je het adres ook gewoon kunt kopiëren in de mail zelf, maar ik vraag me af of jullie wellicht weten of ik iets aan instellingen kan veranderen waardoor je weer makkelijker gebruik kunt maken van doorzenden bestand, koppeling via e-mail.

Voor de volledige informatie: ik heb via dit en andere fora ook geprobeerd iets aan de Level 1 en 2 beveiligings instellingen te doen, de beveiligingsinstellingen wijzigen, maar het automatisch bijlage genereren blijft als ik dit probeer.

Alvast ontzettend bedankt!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan