Hallo Valijn,
ik behoor (zoals AJ beschrijft) tot de groep Helpmijers die al wat langer meeloopt en zodoende ben ik (door ervaring hier wijs geworden) veelal geneigd om vooruit, maar vooral "dieper" door te denken.
Ik zal (bij wijze van uitzondering omdat jij de moeite nam om te reageren) dit nader toelichten:
gelet op de vraagstelling (probleem) van Plantopographique rees bij mij het vermoeden dat hij/zij er mogelijk niet heel veel verstand van heeft, immers anders stel je een dergelijke vraag niet op deze manier. Kijk vooral ook naar de registratiedatum van zijn account en het aantal geplaatste berichten! Dit betreft kennelijk een man/vrouw die weinig gebruik maakt van de Helpmij en dus zeer zeker niet behoort tot de groep zeer ervaren pc gebruikers, maar mogelijk juist tot de groep die daar niet toe behoort en dus mogelijk af en toe een probleem heeft wat hij/zij dan hier ter sprake brengt. Een redelijk ervaren gebruiker van Outlook / Outlook Express weet immers prima hoe het e.e.a. veilig te stellen / te backuppen. Kortom, ik plaatste vraagsteller voor mijzelf in de categorie "iets minder ervaren" op dit terrein.
Als je dit even voor feit aanneemt, dan is het in het verlengde daarvan heel logisch om aan te nemen dat wanneer er een tool is die nog veel meer kan dan alleen maar de belangrijke mailtjes backuppen, dit gaat voorzien in een behoefte waarvan vraagsteller niet durfde te "dromen" dat dat zo simpel en eenvoudig zou kunnnen zijn.
Dat weer opgeteld bij de vorige opmerking, leidt dan vervolgens tot mijn antwoord en het plaatsen van een link naar een Mircosofttool die zijn wens (en nog meer dan dat) in een enkele muisklik realiseert. Vooral dit laatste moet je ook niet onderschatten. Ervaren pc gebruikers hebben geen enkele moeite met het heen en weer klikken van popup naar popup etc. etc. maar voor mogelijk iets minder ervaren gebruikers kan dit best wel omslachtig / onhandig zijn.
De Office buildintool van Microsoft is een zeer functionele tool, waarmee je met slechts 1 enkele muisklik een backup maakt.