Outlook 2003 bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bestand--->importeren/exporteren--->naar een bestand exporteren---> desbetreffende map kiezen en voila.
Dat bestand is later ten alle tijde weer te importeren en dan heb je al je mail weer.

AJ, doe eens een gok wat er gebeurt als je op dat blauwe stukje tekst klikt ;) :D

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    69,1 KB · Weergaven: 62
Dat snap ik ook wel, maar de tool is nu niet zo bekend dat iedere 2003 gebruikers om ook daadwerkelijk heeft.
Met die informatie in m'n achterhoofd, nam ik de vrijheid om de import/export manier uit te leggen.

Niks mis mee. Als je het gevoel hebt dat ik wat aan je antwoord afdoe, dat was niet de bedoeling. De opmerking elegant/officieel, slaat uitsluitend op het feit dat Microsoft zelf daarvoor iets bedacht heeft en dat "iets" is dan een tikje "officieel" omdat het van Microsoft zelf afkomt en het mooi geintegreerd kan worden binnen Outlook.

Niks mis mee. Als je het gevoel hebt dat ik wat aan je antwoord afdoe, dat was niet de bedoeling. De opmerking elegant/officieel, slaat uitsluitend op het feit dat Microsoft zelf daarvoor iets bedacht heeft en dat "iets" is dan een tikje "officieel" omdat het van Microsoft zelf afkomt en het mooi geintegreerd kan worden binnen Outlook.

Geen enkel probleem hoor :thumb:
Maar af en toe lijkt het een "sport" op helpmij, om elkaar wat snelheid en "vindingrijkheid" betreft van het antwoord af te troeven. Terwijl de wat langer meelopende helpmij'ers best wel van elkaar weten dat ze een weloverwogen antwoord geven.
Maar goed, iedereen heeft daar een eigen idee over.
Het gaat mij er uiteindelijk altijd om dat de TS geholpen is.

Hoi,

Om er nog maar een gooi tussen te doen:

'Plantopographique' vraagt om een backupmogelijkheid van de mails en niet van alle gegevens uit outlook.

PfBackup, dat jullie bedoelen is bestemd om op een handige manier een geregelde backup te maken van alle data.
Het opslaan van alleen de mails doe je idd met de optie die A.J. aangeeft.
Overigens hoef je deze mails niet opnieuw te importeren, maar kan je deze - in outlook - als extra outlookmap openen via het menu Bestand > Openen > Outlook gegevensbestand...

Twee belangrijke tips:
1. Geef het geëxporteerde mail-bestand een toepasselijke naam, bijvoorbeeld 20061219-Mail.pst (de naam kan je ook achteraf wijzigen via de verkenner)
2. Vergeet niet de als 'extra' geopende map in Outlook ook weer de sluiten ......

Hallo Valijn,
ik behoor (zoals AJ beschrijft) tot de groep Helpmijers die al wat langer meeloopt en zodoende ben ik (door ervaring hier wijs geworden) veelal geneigd om vooruit, maar vooral "dieper" door te denken.
Ik zal (bij wijze van uitzondering omdat jij de moeite nam om te reageren) dit nader toelichten:

gelet op de vraagstelling (probleem) van Plantopographique rees bij mij het vermoeden dat hij/zij er mogelijk niet heel veel verstand van heeft, immers anders stel je een dergelijke vraag niet op deze manier. Kijk vooral ook naar de registratiedatum van zijn account en het aantal geplaatste berichten! Dit betreft kennelijk een man/vrouw die weinig gebruik maakt van de Helpmij en dus zeer zeker niet behoort tot de groep zeer ervaren pc gebruikers, maar mogelijk juist tot de groep die daar niet toe behoort en dus mogelijk af en toe een probleem heeft wat hij/zij dan hier ter sprake brengt. Een redelijk ervaren gebruiker van Outlook / Outlook Express weet immers prima hoe het e.e.a. veilig te stellen / te backuppen. Kortom, ik plaatste vraagsteller voor mijzelf in de categorie "iets minder ervaren" op dit terrein.

Als je dit even voor feit aanneemt, dan is het in het verlengde daarvan heel logisch om aan te nemen dat wanneer er een tool is die nog veel meer kan dan alleen maar de belangrijke mailtjes backuppen, dit gaat voorzien in een behoefte waarvan vraagsteller niet durfde te "dromen" dat dat zo simpel en eenvoudig zou kunnnen zijn.

Dat weer opgeteld bij de vorige opmerking, leidt dan vervolgens tot mijn antwoord en het plaatsen van een link naar een Mircosofttool die zijn wens (en nog meer dan dat) in een enkele muisklik realiseert. Vooral dit laatste moet je ook niet onderschatten. Ervaren pc gebruikers hebben geen enkele moeite met het heen en weer klikken van popup naar popup etc. etc. maar voor mogelijk iets minder ervaren gebruikers kan dit best wel omslachtig / onhandig zijn.

De Office buildintool van Microsoft is een zeer functionele tool, waarmee je met slechts 1 enkele muisklik een backup maakt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan