Outlook 2003 inkomende email splitsen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rooy29

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2001
Wie weet hoe ik mijn inkomende email kan plitsen 2 bv 2 mappen onder de post in vak?

bv ik heb 2 email adressen 1 van planet en 1 van zonnet
ik maak 2 mappen aan onder post in: planet en zonnet
Als er nu email binnen komt zou ik graag dat deze automatisch zich in de juist map plaatst.

Wie weet hoe men dat moet instellen?

outlook 2003 openen dan naar extra en dan naar regels en waarschuwingen.
Daar kun je het instellen.

pupie,

Ik heb daar gekeken maar daar kan ik niet laten sorteren op email adres of zie ik het verkeerd?

Thunderbird heeft deze mogelijkheid door een regel op "gericht aan" te maken en een extra map aan te maken. Heb je gelijk een goed emailprogramma.

Dan denk ik dat je er overheen kijkt.
beginnen met een lege regel dan verder en dan vinkje bij naam-account.

Graag gedaan :thumb:
En wil je nog iets weten laat het dan maar lezen.

Rooy29 - gelukt

Rooy, heb nl wat problemen met deze regels.
Bij aanmaken kan ik de wel de account kiezen maar zodra ik deze opsla wordt de account direct weer naar de standaard account.

zie nl ook deze thread.

Outlook regels basis email account

Snarf 54,

Hierbij de uitelg zoals ik het heb gedaan:

1) Maak onder postvak in bv 2 mappen aan account 1 en account 2
2) Ga naar extra > regels en waarschuwingen
3) Klik aan nieuwe regel>Beginnen met een lege regel
4) Berichten controle als deze aankomen, volgende
5) Met specifieke tekst in het adres van de afzender aanvinken en dan bij stap 2 specifieke tekst aanvinken
6) Vul hier de naam van je email in als dit bij account 1 is bv rooy29 , ok , volgende
7) Verplaatst bericht naar map aanvinken
8) Ga naar stap 2 naar map en wijs daar de map aan waar deze in geplaatst moet worden
9) En dan voltooien

Dank je dat ie een optie maar deze is minder specifiek dan op account instellen. heb het nu zo staan maar als er bijv mailings zijn waarbij het bericht aan iemand van het bedrijf gestuurd wordt als ont en de rest als bcc werkt het niet. Maar goed van de 50 berichten gingen er maar 3 niet over dus doe ik het hier voorlopig maar mee.

Ik heb uitgevonden dat je de regel alleen op de standaard account kunt toepassen.
Maar waarom is dit zo ?

Als je de stanaard wijzigt dan pakt ie die account.

Nu staat ook bij de help dat jij bij config / gebr accounts / email (waarschijnlijk post bij Home) een profiel moet kiezen. Er is er maar een en dat is Outlook. Kan dat dan nog van invloed zijn ? Want daar kan je nl ook email accounts aanmaken.

Echt ik snarp er niks van !

Ik heb uitgevonden dat je de regel alleen op de standaard account kunt toepassen.
Maar waarom is dit zo ?

Als je de stanaard wijzigt dan pakt ie die account.

Nu staat ook bij de help dat jij bij config / gebr accounts / email (waarschijnlijk post bij Home) een profiel moet kiezen. Er is er maar een en dat is Outlook. Kan dat dan nog van invloed zijn ? Want daar kan je nl ook email accounts aanmaken.

Echt ik snarp er niks van !

Iets wijzer geworden !

Heb nu toch via config / email daar de email accounts aangemaakt (dan staan ze er wel dubbel maar wel een 2the toegevoegd) en raar maar waar dan kan het wel en bllijft het zo !
Dit lijkt me dus belangrijke info voor Outlook 2003 gebruikers wat ik zal dan vast de eerste niet zijn.
Nu nog even een account aanmaken in XP en daarna OE starten of daar dan wel de link gelegd kan worden naar adresboek Outlook !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan