Outlook 2003 loopt vast op Outbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andre123t

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2008
Hallo,

Ik ben nieuw hier. Als amateur gebruiker komt ik niet uit een probleem waar ik al een paar dagen zoet mee ben:

Ik heb een veel te groot (84MB) bestand als bijlage verzonden via outlook 2003.
Outlook zit nu vast op "bericht wordt verzonden" en vraagt 97% cpu. Ik kan outlook alleen maar uitzetten via cltr-alt-delete/proces beeindigen.

Ook heb ik hotmail aan outlook gekoppeld en ontvangen lukt wel.
De inkomende/uitgaande post van het e-mailadres van mijn website zit volledig op slot.

Wat moet ik doen?

Ik kan de e-mail niet verwijderen of verplaatsen want de e-mail blijft op "wordt verzonden" hangen.

Alvast hartelijk dank!!!!!

Zoek even naar het .pst bestand van Outlook. Dit staat normaal gesproken in:
C:\Documents and Settings\<user>\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook en heet meestal outlook.pst

Hernoem dit bestand naar outlook_old.pst en start nu Outlook opnieuw op. Je zult nu de melding krijgen dan het .pst bestand niet gevonden kan worden en de vraag of je een nieuw bestand wilt maken. Bevestig dit. Je Outlook folder zijn nu leeg; importeer nu het oude, originele bestand (bestand, importeren, uit ander programma, .pst file) zonder de outbox mee te nemen.

Zoek even naar het .pst bestand van Outlook. Dit staat normaal gesproken in:
C:\Documents and Settings\<user>\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook en heet meestal outlook.pst.

DAg Rene,

Ik kan dit niet vinden. Achter Documents en Setings kan ik niets herkenbaars terugvinden.

Ook van alles getracht met verkenner/zoek, zonder resultaat.

Weet je misschien hoe ik op een andere manier Outlook.pst kan opsporen?

Andre

Hoi Andre,
als je maar één gebruiker hebt kan deze ook wel 'eigenaar' of 'administrator' heten

Dag Rene,

Ik heb gezocht, gezocht en gezocht..... maar kan het "outlook.pst" niet vinden.

Heb je nog een laatste tip voor me?

Andre

bigt31;2207179 [URL="http://www.oehelp.com/WMUtil/Default.aspx" zei:
http://www.oehelp.com/WMUtil/Default.aspx[/URL]
werkt voor Vista. Ik heb XP.

Ik heb ook andere instructies geprobeerd gelijkend op die van Rene door outlook.pst te vervangen, de outbox ter deleten en vervolgens de te behouden mails weer terug zetten.

Helaas, het lukt me niet. Ik ga met de pc onder de arm naar een pc dokter.....

Einde verhaal
Draad mag op slot/verdwijnen.
Dank voor jullie inzet!

Hoi,

Start Outlook
Menu: Bestand > Gegensbestandsbeheer
Kijk onder Bestandsnaam, wat het pad en de bestandsnaam (meestal OUTLOOK.PST) is

Nu kan je dit bestand opzoeken en zoals aangegeven wijzigen etc. etc.

Het is klaar!!!

Uiteindelijk was het voor de computer-dokter heel simpel......Ik ben met de pc naar hem toe gegaan. Toe hij outlook opende was er geen internetaansluiting (offline). Hierdoor was het een fluitje van een cent om de "outbox" te verplaatsen naar "verwijderde items".

Groeten,

Andre

Bij mij werkt de simpele oplossing van verbinding verbreken en dan de geblokkeerde outbox mails verwijderen naar de verwijderde items :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan