Outlook 2003 meerdere postvak IN

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimmie89

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2005
Hallo allemaal,

Ik heb op internet lopen zoeken voor outlook 2003 maar niks kunnen vinden, misschien zoek ik wel verkeerd in de zoek opdracht maar kan er niks over vinden.

ik heb 2 email adressen:

voorbeeld1@domein.nl
voorbeeld2@domein.nl

Deze zijn al aangemaakt in outlook 2003.
Deze komen nu allemaal bij POSTVAK IN.

Echter wil ik dat er dus 2 apparte mappen komen of iets dergelijks.
Alleen weet niet hoe. Heb al zitten zoeken iets met persoonlijke mappen, heb ondertussen nu 2 persoonlijke mappen, maar als ik zeg welke ik wil gebruiken dan koppelt allebei de email adressen daaraan, en dus niet maar 1.

Het koppelen met email adres aan die map lukt dus niet.

Kan iemand hiermee helpen?
Misschien site?

Pim

2 Aparte accounts aanmaken, voor elk 1, dan hebben ze ieder hun eigen Postvak-in.

Nee dat is dus niet zo, en standaard ook volgensmij niet hoor, wat ik altijd zie.
Er stond er al 1 in en heb gezegd nieuw account toen, en kreeg niks erbij of iets.

Nee dat is dus niet zo, en standaard ook volgensmij niet hoor, wat ik altijd zie.
Er stond er al 1 in en heb gezegd nieuw account toen, en kreeg niks erbij of iets.

Hoi,

Is je vraag nog actueel, of ben je er al uit?
Duidelijk in elk geval dat Krolik niet écht de goeie adviezen geeft als het om Outlook gaat ......

Nee het is me nog niet duidelijk hoe of wat.... In outlook 2007 wel.

Klopt avies was niet echt goed of duidelijk.
Weet jij hoe?

Nee het is me nog niet duidelijk hoe of wat.... In outlook 2007 wel.

Klopt avies was niet echt goed of duidelijk.
Weet jij hoe?

Ok, om je niet in verwarring te brengen .... wat lukte er wél in 2007 en niet in 2003?
De stappen dus even zoals je het in 2007 hebt gedaan .....

Er zijn zoals bekend bij Microsoft meerdere wegen, die naar hetzelfde Rome leiden, vandaar deze vraag .... ;)

Ja dat klopt, toevallig ga ik deze zomer naar rome.. maar goed heb navigatie.... haha...

Nou bij outlook 2007 als je daar bij email instellingen kijkt, staat er onder MAP
Zogauw je een account selecteert kun je vervolgens de map wijzigen, en hij maakt bijvoorbeeld een pst bestand aan, zo heb ik zelf bv. upc.pst en gmail.pst

Hoi,

Ja, dat werkt in 2007 wel heel wat makkelijker dan in de voorgangers.
Overigens denk ik dat je er geen goed aan doet om voor elk mailaccount ook maar een pst-bestand aan te maken.

Een wat misplaatste gedachte is, dat Outlook alleen een e-mail programma zou zijn, terwijl het feitelijk meer een P.I.M. is (een persoonlijke informatiemanager). Vandaar ook dat dit programma prima samenwerkt met pda's.
Ik gebruik Outlook o.a. in combinatie met een HP-ipaq.
In elk pst-bestand zit - zoals je weet - ook een uitgebreide agendafunctie, een contactpersonenmap die heel wat meer relatiegegevens kan bevatten dan alleen een paar mailadressen. een notitiefunctie, een uitgebreide takenfunctie en de mogelijkheid om documenten op de computer aan contactpersonen te koppelen .... etc. etc.

Wat ik ermee wil zeggen: één pst-bestand voor één 'persoon' moet eigenlijk kunnen volstaan.
Dus wanneer je voor zowel jouzelf áls je partner elk een eigen gegevensbestand (lees PST-bestand) zou willen gebruiken .... volkomen terecht.
Maar om dat voor elke mailaccount op je eigen naam te doen .... volstrekt overbodig.
Maar goed 'it's up to you' .....

Nu je vraag: hoe koppel ik een 'nieuw' pst-bestand aan het mailaccount van een ándere persoon, onder dezelfde Outlook-versie .... want dát is natuurlijk uiteindelijk je vraag.
Zoals Krolik opmerkte, kan dat door binnen Windows een extra gebruiker aan te maken, die dan ook zijn/haar eigen Outlook-omgeving ter beschikking krijgt. Maar dat wil je waarschijnlijk niet ..... !?! :confused:

Onder Outlook 2007 wordt een nieuwe 'set' mappen aangemaakt wanneer je een gegevensbestand aanmaakt op de manier zoals je eerder aangaf. Dus onder de 'hoofdmap' UPC.PST zie je weer: Postvak IN, Postvak UIT, Verzonden items, Verwijderde items, Zoekmappen en mogelijk Ongewenste E-mail.
Onder eerdere versies van Outlook gebeurt dat niet. Alleen 'Verwijderde items' en 'Zoekmappen' worden aangemaakt. De overige moet je zelf doen.
Pas hierna kan je het mailaccount koppelen aan één van die zelf-aangemaakte mappen middels z.g. 'regels' voor het afhandelen van mail (menu Extra > Regels en waarschuwingen....)
Je kunt dit overigens ook zonder een extra pst-bestand regelen:
Maak extra POST-mappen aan: (klik op 'Persoonlijke mappen'; menu: Bestand > Nieuw > Map...; kiezen voor 'Email en post-items' en een toepasselijke naam, bijvoorbeeld Mail UPC of Post Gmail)
En vervolgens maak je - zoals hierboven aangegeven - 'Regels' aan om de mail die gericht is aan, of verzonden mét het betreffende account in die map te plaatsen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan