Outlook 2003 op Windows7

Status
Niet open voor verdere reacties.

daffie11

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2006
Ik heb een nieuwe desktop met W7 staan waar Off 2007 op zit (60 dagen versie) Deze heb verwijderd en Off 2003 geinstalleerd. Nu wil ik mijn MS Outlook gebruiken maar dat gaat niet, ik krijg steeds de melding: " Kan Outlook niet starten, MAPI32.DLL is beschadigd of de versie is verkeerd. Mogelijk komt dit omdat u andere software voor E-mail hebt geinstalleerd. Installeer Office opnieuw"
Ik werk nu met Windows Live Mail, maar ik wil de Outlook terug.
Heb het al diversen malen geinstalleerd, maar krijg steeds de zelfde melding.
Weet iemand raad?
gr,Ruud

Hoi,

Heb je die trial-versie wel via het configuratiescherm verwijderd? En: er staan nog meer zaken in het onderdeel Programma's en onderdelen van het Configuratiescherm. Heb je die ook verwijderd?

Doe de volgende stappen:
1. Zorg dat je alle MsOffice-programmatuur via het configuratiescherm (programma's en onderdelen) hebt verwijderd.
2. start de computer opnieuw op.
3. verwijder de map c:\Program files\Microsoft Office
4. installeer en draai de registry-cleaner van Eusing
6. Belangrijk: start de computer wéér opnieuw op !!!
7. Verwijder MAPI32.DLL uit de map C:\Windows\System32
8. Installeer MsOffice2003 opnieuw

Outlook 2003 op Windows 7

Ik ben tot en met punt 6 gekomen, maar het MAPI32.DLL bestand kan ik niet verwijderen.
Krijg de volgende melding: U bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren. U dient door TrustedInstaller gemachtigd te worden om wijzigingen aan dit bestand aan te kunnen brengen.
Ik snap het niet, want ik ben de administrator van deze pc?
Gr, Ruud

Bijlagen

• Foutmelding MAPI32.gif
    Foutmelding MAPI32.gif
    61,8 KB · Weergaven: 79
Je moet even eigenaar van de hele schijf/partitie worden.

Hier heb je uitleg voor Vista, maar in Windows 7 gaat het exact hetzelfde;
http://www.vistainfo.nl/vista_workshops/vista_workshops/word_zelf_de_baas_over_windows_vista.html

Stap 4 staat het uitgelegd.

Lex, ik heb stap 4 helemaal uitgevoerd, maar ik krijg nog steeds de zelfde melding. Ik schei er nu weer mee uit en ga het volgende week maar weer proberen, miss heb ik iets fout gedaan? Ik ben chauffeur, dus een hele week op pad. Kan dus niet eerder er aan werken. Heb nog even jouw foto´s bekeken en ziet er gelikt uit. Maar nog een aardig klusje voor de boeg eer dat je klaar ben. Suc6.
Gr, Ruud

Outlook 2003 op Windows 7

Lex, het heeft wat langer geduurd als beloofd (tijd gebrek) maar ik heb de procedure nog eens herhaald en ik heb mijn vertrouwde Outlook er weer werkend op. Dus bedankt!
mvrgr, Ruud

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan