outlook 2003 probleem mailserver

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vossie75

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2011
Ik moet voor iemand een e-mail adres aanmaken in outlook 2003 maar loop tegen een probleem aan.
Het betreft een e-mail adres welke via gmail loopt maar waarbij ik wel een e-mail adres van eigen domeinnaam gebruik.
In nieuwste outlook allemaal geen probleem en werkt prima.

Mara in outlook 2003 is wat vreemds.

e-mail adres is [email address]
Server voor inkomende e-mail: imap.gmail.com
Server voor uitgaande e-mail: smtp.gmail.com

dan gebruikersnaam en wachtwoord van gmail.

Maar als account dan aangemaakt is krijg ik melding dat hij niet kan inloggen met als server (inkomende server) mail.domeinnaam.nl en de gebruikersnaam en wachtwoord van gmail.
Nogal logisch natuurlijk dat dat niet kan. Maar waar haalt outlook 2003 in vredesnaam de mailserver mail.domeinnaam.nl vandaan? die heb ik namelijk nergens ingevoerd. ik heb imap.gmail.com ingevoerd en als ik gegevens ga controleren staat dat er ook gewoon.
Maar bij ophalen verzint hij dus ineens een eigen mailserver op basis van de domeinnaam in het e-mail adres.

Iemand enig idee?

en nee, updaten van outlook is geen optie op dit moment. die persoon wil/kan geen nieuw office/outlook pakket kopen.

bedankt voor je bericht.
Ik ga de links eens bekijken.
Onze situatie is dus byzonder omdat we eigen mailserver hebben. Maar deze laten we uitlezen door Gmail waarna we gmail als IMAP server gebruiken maar wel met mailadres van onze eigen domeinnaam mailen.

in laatste outlook versies dus geen probleem maar probleem is dat outlook 2003 dus zelf een mailserver verzint op basis van de domeinnaam die we niet ingevoerd hebben en de imap server die we wel ingevoerd hebben volledig negeert. dat is zo vreemd.

Dit hoef je allemaal niet in te vullen. Alleen email adres en wachtwoord en hij zoekt automatisch de servers, Google instellingen zijn zeer bekend in outlook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan